معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۱/۰۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۲۶

اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان

در این مطلب به معرفی اجمالی اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان به عنوان نهاد سازمان دهنده و حمایت کننده از بخش خصوصی ترکمنستان پرداخته شده است .

اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان (TUIE) یک سازمان عمومی است که فعالیت آن در جهت حمایت از مشاغل کوچک و متوسط در ترکمنستان، کمک به توسعه بخش خصوصی این کشور و شکل گیری زیرساخت سازمانی مدرن برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی است. اخذ مجوزها و موافقت­ های اصولی، اخذ زمین، کمک در اخذ وام و تسهیلات دراز مدت از جمله اقدامات و خدمات این اتحادیه است.

این اتحادیه در سال 2008 به ابتکار رئیس جمهور وقت ترکمنستان شروع به کار نمود. در حال حاضر، این اتحادیه بیش از 23900 عضو دارد. اعضای این اتحادیه در زمینه‌های تجارت، کشاورزی، گردشگری، شیلات، حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، صنایع فرآوری مواد غذایی،  نساجی، خیاطی، مبلمان، تولید کفش و زمینه‌های دیگر فعال هستند. اعضای این اتحادیه در اجرای پروژه‌های بزرگ ساختمانی در عشق آباد و مناطق دیگر این کشور و همچنین در توسعه زیرساخت های اقامتگاه دریایی ترکمن - منطقه ملی گردشگری "آوازا" مشارکت داشته اند. 

اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان موسس بانک تجاری "Rysgal" و یک مدرسه کارآفرینی و نیز موسس اولین روزنامه خصوصی این کشور به نام "Rysgal" است. اتحادیه فعالیت تجاری خود را در سطح بین الملل از طریق نمایندگی‌های تجاری خود در چین، امارات متحده عربی و اتریش آغاز نموده و در حال گسترش دادن این نمایندگی‌ها می‌باشد . نمایندگان این اتحادیه به صورت فعالی در نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شده در خارج از کشور و سایر رویدادهای تجاری شرکت می‌کنند. از جمله اهداف استراتژیک این سازمان، رساندن سهم بخش غیر دولتی ترکمنستان در تولید ناخالص داخلی کشور به 70 درصد تا سال 2020 بوده است.

علاوه بر این ، این اتحادیه با همکاری شرکت "ترکمن – ترانزیت" اقدام به راه اندازی پلت فرم آنلاین به آدرس  sergi.turkmen-tranzit.com جهت برگزاری نمایشگاه مجازی نموده است. . در این نمایشگاه مجازی علاوه بر بازرگانان ترکمنی،  بازرگانان سایر کشورها نیز می‌توانند اقدام به نمایش محصولات و خدمات خود نمایند. 

برای آشنایی بیشتر با اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان، شرایط عضویت در آن و نیز خدماتی که این اتحادیه در اختیار اعضای خود میگذارد می‌توان از طریق نشانی پایگاه اینترنتی آن به آدرس :  www.tstb.gov.tm و یا از طریق پست الکترونیکی آن به نشانی info@tstb.gov.tm اقدام نمود. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما