معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۰/۲۳- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۹۲

گزارشی از وضعیت شرکت‌های رده متوسط ایالت بایرن در سال 2020

وزارت اقتصاد بایرن در گزارش سالانه خود در خصوص بنگاه‌های اقتصادی رده متوسط در این ایالت مربوط به سال 2020 بر این نکته تاکید نموده است که همانند پنج سال گذشته 614 هزار شرکت رده‌ متوسط به عنوان یک موتور محرک اقتصادی در این ایالت محسوب می‌گردند. به طوری که 40 درصد گردش پول، 80 درصد از فرصت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی (بالای 190 هزار) و همچنین 76 درصد از فرصت‌های شغلی (حدود چهار میلیون) که مشمول پرداخت مالیات و عوارض اجتماعی هستند از این بخش در ایالت بایرن است. به کمک سیاست‌های حمایتی دولت به شرکت‌های موفق کوچک و رده متوسط، بایرن در بین ایالت‌های آلمان رتبه اول را از نظر نقش فعال این‌گونه شرکت‌ها در مجموع عملکرد اقتصادی دارد.
 از شروع بحران گسترش ویروس کووید 19، شرکت‌های رده متوسط با چالش‌هایی روبرو شده‌اند که اهم آن دیجیتالی شدن، تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن در صنعت خودروسازی، کمبود نیروهای متخصص و همچنین نیاز شدید جهت تعیین جانشین برای صاحبان شرکت‌های رده متوسط خانوادگی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند.
 
        از اقدامات مهم دولت بایرن در بحران فعلی به شرح زیر بوده است:
  1. پشتیبانی گسترده توسط بانک حمایت از توسعه بایرن؛
  2. سند چشم‌انداز فن‌آوری با بودجه 400 میلیون یورویی؛
  3. ایجاد تسهیلات برای تاسیس شرکت و کمک 175 میلیون یورویی برای آموزش‌های حین خدمت جهت حمایت از تربیت نیروهای متخصص؛
  4. کاهش دیوان‌سالاری و بروکراسی اداری از طریق انتصاب نماینده ویژه و ایجاد ساز و کار نظارت عملی برای اجرای قانون و مقررات؛
  5. ایجاد زیرساخت به گسترش شبکه تلفن‌های همراه جهت کاهش کمبودها در آنتن دهی.
         در این گزارش تاکید شده است که تلاش‌های بایرن صرفا درون ایالتی نبوده بلکه تلاش شده در سطح کشوری نیز وضعیت شرکت‌های رده متوسط را بهبود ببخشند، مانند کاهش مالیات بر ارث و همچنین پیشنهاد بایرن مبنی بر ارائه تسهیلات مالیاتی در امور پژوهشی.
 
         در پایان گزارش اشاره شده است که با توجه به این واقعیت که بر خلاف بحران جهانی اقتصادی و مالی سال 2008، ریشه‌های کاهش کنونی رشد اقتصادی نه به ساختارها بلکه به اقدامات از نظر زمانی محدود به منظور جلوگیری از گستروش کرونا مربوط می‌شوند؛ اما چشم‌‌اندازها برای بهبود وضعیت اقتصادی بایرن در آینده نزدیک امید بخش هستند زیرا بحران کرونا به اقتصادی وارد شده که در پایه سالم و اصولی بوده است. به طوری که با امکانات نسبتا بالای بایرن و نیز دولت مرکزی فدرال، بهترین موقعیت در اختیار هست و اقتصاد بایرن به مسیر موفقیت آمیز قبلی باز می‌گردد.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما