معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۰/۱۴- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۲۱

کنفرانس خبری سرپرست وزارت بهداشت عمومی در مورد بیماری Covid19

دولت از مردم درخواست کرد که بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت نمانید. آقای احمد بوتو، وزیر بهداشت موقت و وزیر گردشگری و صنایع دستی، روز سه شنبه مورخ 29 دسامبر 2020، در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نمود.

آقای بوتو وزیر وضعیت فعلی Covid 19  را در کشور تشریح و از مردم خواست پروتکل های بهداشتی توصیه شده از سوی دولت را رعایت نمایند.  وی گفت تا تاریخ 28/12/2020 ، از مجمع بررسی‌های آزمایشگاهی 1،611 مورد ابتلا به این  بیماری ثبت شده است و گفت : "وضعیت اپیدمیولوژیک به شرح زیر است : در مجموع 61،291 آزمایش انجام شده ، 3،159 مورد مثبت و  99 مورد فوتی اعلام شده  و 1،736 مورد درمان  و 1،320 مورد در حال درمان می‌باشند. هر هشت منطقه کشور تحت تأثیر و گسترش این بیماری می‌باشند و مرکز آن نیامی است. وزیر بهداشت اعلام کرد که وضعیت شیوع بیماری بسیار نگران کننده است.  گزارشات واصله از همه مناطق نشان دهنده افزایش  این بیماری می‌باشد و در سه منطقه یعنی نیامی، تیلابری و آگادز وضعیت نگران کننده تر است.

برای مقابله با اوضاع، دولت، طی شورای وزیران روزهای 11 و 23 دسامبر، اقدامات لازم برای کمک به قطع زنجیره انتقال را گرفته است، از جمله تعطیلی مدارس، تعلیق کارگاه‌ها، جلسات و آموزش، تعطیلی بارها و کلوپ های شبانه، ممنوعیت تجمع در عروسی‌ها، غسل تعمید و مراسم ترحیم، رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی، شستشو دستها، تمیز کردن مکان‌های جلسات و سوپرمارکت ها و تقویت ارتباطات، سازماندهی مجدد مراقبت ها در سطح بیمارستانهای دولتی نیز اضافه شده است.

 آقای وزیر گفت، موج دوم در سطح بین المللی و با شروع فصل سرما، شیوع این بیماری افزایش یافته است. دولت حدود 75 میلیارد دلار برای خرید واکسن  در نیمه اول سال 2021  در نظرگرفته است.

در مورد این واکسن، آقای وزیر گفت که کشور نیجر در برنامه  COVAX ثبت نام کرده است و انتظار می رود که واکسیناسیون‌ها در نیمه اول سال 2021 در کشور آغاز گرددو برنامه ریزی شده است که 47٪ از مردم واکسینه شود  که 20٪ توسط این برنامه و 27٪ توسط دولت تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

 وی اعلام کرد : "برای واکسیناسیون و اطمینان از ادامه شیوع بیماری از طریق برنامه واکسیناسیون، دولت تصمیم گرفته نزدیک به 75 میلیارد دلار واکسن خریداری نماید." اولویت برای تزریق واکسن دانش آموزان مدارس، پرسنل بهداشتی، نیروهای دفاعی و امنیتی و افراد مسن هستند.

برنامه کواکس زیر نظر سازمان جهانی بهداشت و با هدف کمک به خرید و توزیع واکسن کرونا در کشورهای ضعیف تر راه اندازی شده است .

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما