معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۳۰- ۱۶:۳۰ - مشاهده: ۲۸۶

مکانیسم طرح شکایت برای شرکت های با سرمایه گذاری خارجی در استان گواندونگ چین

بر اساس اعلام اداره بازرگانی استان گواندونگ چین و با هدف حمایت از حقوق و منافع مشروع سرمایه گذاران خارجی، مکانیسمی جهت طرح شکایت برای شرکت های با سرمایه گذاری خارجی را راه اندازی نموده است که مراحل رسیدگی به شکایات از این طریق در زیر آمده است.

اداره بازرگانی استان گواندونگ با هدف حمایت از حقوق و منافع مشروع سرمایه گذاران خارجی، مکانیسم طرح شکایت برای شرکت های با سرمایه گذاری خارجی را راه اندازی نموده است. مراحل رسیدگی به شکایات به شرح زیر می‌باشد:

1- ارسال مدارک کتبی (از طریق ایمیل یا نامه)

مدارک کتبی شامل: 1- فرم ثبت شکایت (حاوی اطلاعاتی در مورد خواهان، خوانده، مورد شکایت و شواهد)؛ 2- شکایت نامه (چنانچه به زبان غیرچینی باشد، ترجمه ضروری است)؛ 3- مطالب پشتیبان (اسناد هویتی شاکی مانند مجوز شرکت، کارت شناسایی و مدارک سرمایه گذاری) 4- سایر مدارک.

2- پذیرش شکایت: چنانچه مدارک کامل باشد ظرف 5 روز کاری صورت می‌پذیرد.

3- رسیدگی به شکایت: رسیدگی به شکایت به روش های زیر صورت می‌پذیرد:

الف- چنانچه شکایت بطور مستقیم توسط نهادهای مربوطه بررسی شود، آن نهاد نظر خود را ظرف 15 روز کاری از پذیرش شکایت اعلام می نماید.

ب- چنانچه شکایت از طرف نهادهای مربوطه به ارگان دیگری ارجاع گردد، آن ارگان ظرف 15 روز کاری از دریافت شکایت، پاسخ کتبی خود را به نهاد مربوطه اعلام می نماید. نهاد مربوطه ظرف 3 روز کاری از دریافت پاسخ آن را به شاکی اعلام می‌کند.

ج- چنانچه بیش از یک شاکی علیه یک ارگان با موضوع مشابه شکایت کنند، شکایت ها ممکن است تلفیق گردد. اگر شکایت مربوط به تعدادی از بخش های مختلف و/یا شرایط پیچیده باشد، محدودیت زمانی برای رسیدگی به شکایت می‌تواند تا 30 روز کاری افزایش یابد.

4- اعلام نتیجه رسیدگی به شاکی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما