معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۵- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۵۶۳

رشد شگفت آور تولید ناخالص داخلی فنلاند در سه ماهه سوم 2020

داده‌های مرکز آمار فنلاند نشان می دهد، تولید ناخالص داخلی این کشور، از ژوئیه تا سپتامبر سال‌جاری میلادی، نسبت به ماه‌های آوریل تا ژوئن این سال، به میزان 3.3 درصد رشد داشته است که به گفته این مرکز، این رقم به طرز شگفت انگیزی بالاست، زیرا از پیش‌بینی قبلی که رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم را 2.6 درصد اعلام کرده بود، فراتر رفته است».

داده‌های مرکز آمار فنلاند نشان می دهد، تولید ناخالص داخلی، تعدیل شده به روز کاری فنلاند، از ژوئیه تا سپتامبر نسبت به ماه‌های آوریل تا ژوئن، 3.3 درصد داشته است که به گفته این مرکز، این رقم به طرز شگفت انگیزی بالاست، زیرا از پیش‌بینی قبلی که رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم را 2.6 درصد اعلام کرده بود، فراتر رفته است.

آقای پسی کووپاماکی کارشناس ارشد اقتصادی بانک دانسکه می‌گوید: این آمار، نشانه‌ی دلگرم‌کننده مقاومت اقتصاد فنلاند در برابر بحران ویروس کرونا می‌باشد. به گفته وی بحران ویروس کرونا احتمالاً در سال 2021  زمانی که واکسن کرونا در دسترس همگان قرار گیرد، فروکش خواهد کرد. با این حال، مرکز ثقل چالش‌های اقتصاد فنلاند بتدریج از چالش کوتاه‌مدت بقاء به سمت چالش‌های بلند‌مدت همچون سالخوردگی جمعیت و توسعه ضعیف بهره‌وری حرکت خواهد کرد.

تیمو هیرونون، کارشناس ارشد اقتصادی Handelsbanken نیز در خصوص آثار نه چندان زیاد کرونا بر اقتصاد فنلاند گفت که اثرات بحران ویروس کرونا در اقتصاد فنلاند آنچنان که انتظار می رفت بد نبوده است. هیروونن افزود: اقتصاد فنلاند در دوره ویروس کرونا کمتر از آن حدی که می‌ترسیدیم، کوچک شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما