معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۸/۰۵- ۰۸:۲۶ - مشاهده: ۱۴۸

اخبار اقتصادی شانگهای چین ( هفته سوم مهر ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته سوم مهر ماه 1399 در رسانه‌های حوزه شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است :

اتصال قطار باری ایوو در استان ججیانگ به جنوب شرق آسیا

قطار باری ایوو- سین کیانگ- اروپا در تاریخ 10 اکتبر به سمت هانوی، پایتخت ویتنام راه اندازی شد و ارتباط ریلی میان ایوو و جنوب شرق آسیا را امکانپذیر نمود.

این قطار باری، اولین خط ریلی است که پس از ساخت منطقه آزاد تجاری در ایوو راه اندازی شده است و اتصال میان این شهر و جنوب شرق آسیا را برقرار نموده است. از آنجایی که حمل و نقل دریایی از شیوع کووید-19 تأثیر پذیرفته است، ایجاد مسیرهای ریلی یک کانال لجستیکی مهم بشمار می آید که تضمین کننده تجارت محسوب می‌شود.

قطار باری ایوو- سین کیانگ- اروپا اولین سفر خود به مقصد مادرید اسپانیا را در سال 2014 انجام داد و هم اکنون با حدود 30 کشور دارای مسیر ترانزیت می‌باشد. انتظار می رود در طول سال جاری، هم تعداد سفرها و هم حجم بار جابجا شده توسط قطارهای باری از مبدا ایوو افزایش یابد.

ایوو و ویتنام دارای پیوندهای اقتصادی نزدیکی هستند و از ماه ژانویه با ماه آگوست سالجاری، حجم تجارت دوجانبه میان آنها حدود 480.5 میلیون دلار بوده است که علیرغم کاهش رشد اقتصاد جهانی، بیانگر رشد 75.09 درصدی می‌باشد.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شانگهای

نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی چین از تاریخ 20 اکتبر در مرکز ملی نمایشگاهی شانگهای با حضور بیش از 4 هزار برند و 100 هزار بازدید کننده حرفه ای شروع شده است.

اولین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در سطح بین المللی است که پس از شیوع ویروس کرونا در شانگهای برگزار می‌شود که برگزاری آن به طور همزمان چالش ها و فرصت هایی در پی داشته است. سازمان دهنده این نمایشگاه حدود 300 مقام رسمی و کارشناس تجهیزات پزشکی را دعوت نموده است تا با برگزاری 60 مجمع در خصوص توسعه آینده صنعت تجهیزات پزشکی، به بحث بپردازند.

برخی از بخش های این نمایشگاه عبارتند از: پیشگیری و کنترل بهداشت عمومی، medical imaging، تشخیص های آزمایشگاهی (in vitro diagnostics)، تجهیزات اتاق عمل، کنترل و گندزدایی   که همگی زنجیره‌های مختلف صنعت بهداشت را پوشش می دهند.

در این نمایشگاه حدود 30 هزار محصول های- تک از جمله 5G، داده‌های بزرگ، پرینت سه بعدی، هوش مصنوعی، ربات های پزشکی و بلاک چین برای اولین بار نمایش داده شدند.

حضور فعال شرکتهای ججیانگ در نمایشگاه صادرات و واردات چین

صد و بیست و هشتمین نمایشگاه صادرات و واردات چین موسوم به (Canton Fair) از تاریخ 15 لغایت 24 اکتبر در استان گواندونگ بصورت آنلاین در حال برگزاری است و استان گواندونگ 3 هزار شرکت را روانه این نمایشگاه کرده است.

دپارتمان بازرگانی استان ججیانگ اعلام کرده است که هیات تجاری این استان شامل بیش از 3 هزار شرکت است که دارای بیش از 7 هزار غرفه در نمایشگاه صادرات و واردات چین هستند. غرفه داران ججیانگ در این نمایشگاه برندها، اقلام مشمول مالکیت معنوی، فناوریهای پیشرفته و دستاوردهای مطابق با استانداردهای زیست محیطی را به نمایش گذاشته اند. در این نمایشگاه حدود 2058 غرفه مربوط به برندهای استان ججیانگ هستند.

دپارتمان بازرگانی استان ججیانگ بیش از 30 جلسه آموزشی آنلاین و آفلاین برای غرفه داران جهت مشارکت در این نمایشگاه برگزار کرده است. هیات تجاری استان ججیانگ قرار است در حین برگزاری نمایشگاه، میزبان سه کنفرانس تجاری B2B باشد تا محصولات برندهای مشهور استان را از این طریق تبلیغ نماید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما