معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۰۸- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۲۶

فناوری‌های یک شرکت فنلاندی برای استفاده در بخش معدن در شرایط کرونایی

اپیدمی‌کووید -19 شرکت های فعال در حوزه معدن را به سمت توسعه روش های جدید تحویل و نگهداری محصولاتشان سوق داده است. شرکت مهندسی IMA در فنلاند که چندین سال است در حال توسعه فناوری حسگر آنلاین می‌باشد و در شرایط کرونایی با فناوری‌هایی که ارائه نموده آماده پشتیبانی کامل فنی از راه دور بخش های نگهداری معدن می‌باشد.

عملیات استخراج معادن تقریباً همیشه در مناطق دور افتاده صورت می‌گیرد و معادن از محصولات پیشرفته فراوانی استفاده می‌کنند که نیاز به نگهداری تخصصی دارند. مشکل، در آموزش کارگران برای این امر است زیرا آنها به مدت مدت طولانی در یک شغل نمی مانند.

شرکت IMA متوجه شده است که معادن تمایلی به استفاده از برنامه‌های ویژه جدید ندارند. مدیر عامل شرکت یاد شده می‌گوید: برای کاهش این فاصله، ما آماده پشتیبانی فنی بصورت راه دور هستیم و پشتیبانی ما از پرسنل بخش نگهداری معدن شامل برق، ICT یا نرم افزار با استفاده از نرم افزار واتساپ یا اسکایپ می‌باشد، گویی که ما عضوی از تیم آنها هستیم.  

با فناوری این شرکت، عملیات معدنی بیشتر و بیشتر آنلاین خواهد شد. شرکت مذکور با این برآورد اولیه که امکان تردد فیزیکی به سایت های معدنی طی حدودا دو سال آینده امکان پذیر نخواهد شد، در حال توسعه فناوری‌های جدید است.

 این روند کنترل آنلاین بخش نگهداری معدن حتی پس از سپری شدن کووید 19 می‌تواند ادامه یابد و این موجب سودآوری و پایداری بیشتر معادن گردد، زیرا در اثر این فناوری میزان استفاده از انرژی و آب کاهش یافته و ذخایر سنگ معدن بصورت بهینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 طبق گفته مدیر این شرکت فنلاندی، فناوری‌های جدید این شرکت افزایش قیمت محصولات معدنی را در پی نخواهد داشت. شرکت مذکور در حال ایجاد دوره‌های آموزشی برای برگزاری آنلاین نحوه استفاده از محصولات خود می‌باشد.

این شرکت فنلاندی همچنین فناوری را توسعه داده است که برای کاوش اولیه در زمان تجزیه و تحلیل هسته‌های حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری (IMAs Sampler-Analyzr) می‌توانند در دکل های حفاری نصب شود تا در هنگام حفاری به طور خودکار درجه سنگ معدن را تجزیه و تحلیل کند که جایگزین نمونه گیری دستی پیچیده، وقت گیر و نادرست که در دکل های حفاری رباتیک فعلی قرار می‌گیرند، خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما