معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۷/۰۲- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۷۵

اخبار اقتصادی شانگهای چین (هفته چهارم شهریور 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته چهارم شهریور ماه 1399 در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است :

برگزاری نمایشگاه بین المللی نرم افزار چین در خانژو

در سومین سالگرد روز بین المللی خانژو در تاریخ 5 سپتامبر 2020، خانژو موافقتنامه ای را امضا نمود که بموجب آن بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نرم افزار چین در این شهر برگزار خواهد شد.

شهر خانژو پایتخت استان ججیانگ، در تاریخ 12 نوامبر سالجاری، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نرم افزار چین را میزبانی خواهد کرد. این نمایشگاه طی 23 سال اخیر در پکن برگزار شده است و بر موضوعاتی نظیر نمایشگاه فناوری، رونمایی از محصولات و B2B (همتایابی) تمرکز کرده است. این اولین بار است که این نمایشگاه در خارج از پکن برگزار می‌شود.

طبق اظهارات کمیته برگزار کننده نمایشگاه، نمایشگاه امسال هم بصورت آنلاین و هم بصورت آفلاین برگزار می‌شود و بر موضوع توسعه نرم افزار و تحول دیجیتال تمرکز می‌کند. این نمایشگاه دارای هفت از جمله اجلاس سران، ملاقات های B2B، شب نرم افزار و ویدئو کنفرانس فرامرزی خواهد بود.

خانژو در سال 2014 از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین بعنوان "شهر نرم افزار چین" معرفی شد. در سال 2017 این وزارتخانه بهمراه دولت استانی ججیانگ و دولت شهرداری خانژو گرد هم آمدند تا خانژو را به یک مرکز سرمایه گذاری بین المللی برای صنعت نرم افزار تبدیل کنند. در سالهای اخیر، صنعت نرم افزار بیش از 70 درصد از سهم اقتصاد دیجیتال خانژو را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اظهارات مقامات محلی شهر خانژو، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نرم افزار چین باعث جذب قابلیت های جدید در زمینه نرم افزار و همچنین بهینه سازی ساختارهای این صنعت در خانژو می‌شود.

جشن ملی چین و گردشگری میلیونی در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه

به گزارش گروه شانگهای راه آهن چین، انتظار می رود در ایام تعطیلات جشن ملی چین، حدود 22،22 میلیون نفر با قطار در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه مسافرت نمایند که معادل 76 درصد رقم کل سال گذشته می‌باشد.

به گزارش گروه شانگهای راه آهن چین، نقطه اوج این مسافرت ها از تاریخ 28 سپتامبر تا 8 اکتبر خواهد بود و انتظار می رود مسافرت های کوتاه با قطار به حدود 18،15 (هیجده ممیز پانزده) میلیون سفر (که معادل 80 درصد کل مسافرت ها در این بازه زمانی می‌باشد) برسد. همچنین انتظار می رود روز 1 اکتبر و جشن پاییزه با 2،52 (دو ممیز پنجاه دو سفر) شلوغ ترین روز راه آهن این منطقه در این ایام باشد. همزمانی جشن پاییزه با روز ملی و کنترل کووید- 19 در چین، باعث ایجاد اعتماد بنفس در مردم چین برای انجام مسافرت شده است.

گروه شانگهای راه آهن چین اعلام کرده است برای اینکه تقاضای مردم برآورده شود قرار است در این ایام 94 قطار دیگر در مسیرهایی نظیر شانگهای- نانچانگ، شانگهای- شیامن، خانژو- فوجو، خه فی- پکن، شانگهای- گوانجو و بسیاری از مسیرهای دیگر در نظر گرفته شود.

مقامات راه آهن اعلام کرده اند که در این ایام تدابیر پیشگیری از اپیدمی نظیر کنترل  کردن دمای بدن و ضد عفونی انجام خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی صنعت چین فرصتی برای نمایش قدرت در برابر کووید-19

نمایشگاه بین المللی صنعت چین-2020 فرصتی برای نمایش توانمندی‌های شانگهای در مبارزه با ویروس کرونا بود. شانگهای در این نمایشگاه توانمندی‌های خود در زمینه واکسن کووید-19، مراقبت های آنتی بادی و آزمایش اسید نوکلئیک را به نمایش گذاشت.

شرکت Shanghai BioGerm Medical Technology Co در نمایشگاه بین المللی صنعت چین، آخرین دستاورد خود که یک ایستگاه استخراج اسید نوکلئیک می‌باشد را به نمایش گذاشت. این دستگاه می‌تواند در هر ساعت 96 نمونه را بررسی نماید در حالی که یک تکنسین انسانی برای انجام این کار به سه ساعت زمان نیاز دارد. همچنین Shanghai-based Stemirna Therapeutics نیر یک واکسن داوطلبانه را تا پایان سالجاری به بازار معرفی می‌کند. این مرکز از فناوری mRNA برای آزمایش این واکسن مطابق زنجیره ژنتیک ویروس استفاده می‌کند. این واکسن با تقلید رفتاری ویروس و با ایجاد آنتی بادی، سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

مرکز منابع نوآوری علم و فناوری شانگهای نیز سیستم جدیدی را ارائه کرده است که قادر به یافتن ویروس در گلوی افراد است. این سیستم به نمونه‌های تنفسی افراد نیازمند است و قادر به تشخیص دهها هزار ویروس شناخته شده می‌باشد که نتیجه آن نیز پس از سه ساعت مشخص می‌شود. انتظار می رود این سیستم در ابتدای سال آینده میلادی به روز رسانی شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما