معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۴- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۰۸

اخبار اقتصادی عربستان( هفته سوم مرداد ماه 1399)

مهمترین اخبار اقتصادی عربستان در هفته سوم مرداد ماه 1399 که توسط رسانه‌ها و نشریات این کشور منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد:

ورود سومین هواپیمای حامل کمک‌های عربستان به بیروت

روز شنبه 18 مرداد ماه سومین هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی و غذایی مرکز خیریه ملک سلمان وارد بیروت شد. تاکنون حدود 200 تن کمک توسط مرکز خیریه ملک سلمان برای مردم بیروت فرستاده شده است.

تأکید عراق و عربستان سعودی بر پایبندی بر توافق اوپک پلاس

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی و احسان عبدالجبار اسماعیل وزیر نفت عراق آخرین تحولات بازارهای نفت را بررسی کردند. دو طرف در یک تماس تلفنی به بررسی بهبود مستمر تقاضای جهانی نفت و پیشرفتی که در جهت اجرای توافق اوپک پلاس حاصل شده، پرداختند. وزیران نفت عراق و عربستان بر پایبندی کشورهای اوپک به کاهش تولید که تقویت کننده ثبات بازارهای نفت است، تأکید کردند. وزیر نفت عراق اعلام کرد که کشورش 400 هزار بشکه از تولید خود خواهد کاست. وزیر نفت عربستان تأکید کرد که کاهش تولید نفت در ماه‌های آگوست و سپتامبر به 1.25 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

دادگاه بلژیکی صادرات سلاح به عربستان سعودی را به حالت تعلیق درآورد

دادگاه عالی بلژیک روز جمعه 17 مرداد مجوز منطقه «والونی» در خصوص صادرات سلاح به عربستان سعودی را به حال تعلیق درآورد. به نوشته وبگاه القدس العربی، تعلیق این مجوز پس از آن صورت گرفت که سازمان‌های حقوق بشری خواستار بازنگری در صادرات هرگونه سلاح به دولت ریاض شده بودند. دادگاه عالی اداری بلژیک، مجوز صادرات سلاح به عربستان را غیرمنطبق با معیارهای احترام به حقوق بشر در عربستان اعلام کرد. منطقه والونی در فوریه گذشته صادرات سلاح به نیروی هوایی عربستان و وزارت دفاع این کشور را به دلیل جنگ یمن متوقف کرده بود؛ اما این تصمیم شامل سلاح‌های صادراتی به گارد ملی و پادشاهی عربستان نمی‌شد؛ به این بهانه که سلاح‌های صادراتی به این دو نهاد برای حفاظت از شخصیت‌های سیاسی یا در مرزها به کار گرفته می‌شود.

طواف وداع و پایان یافتن مناسک حج

عبدالرحمن السدیس رئیس امور مسجدالحرام و مسجد نبوی، موفقیت برنامه ریاست شئون حرمین در خصوص گروه‌بندی حجاج در انجام طواف وداع و پایان یافتن مناسک حج امسال را که با همکاری نهادهای خدمت‌رسانی شرکت‌کننده در روند خدمت­گزاری به حجاج صورت گرفت، اعلام کرد.

کاهش 73.4 درصدی سود آرامکو

آرامکو روز یکشنبه 19 مرداد ماه اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه ماهه دوم سال 2020، معادل 73.4 درصد نسبت به سال قبل سقوط کرده و به 24.6 میلیارد ریال (6.57 میلیارد دلار) رسیده که از 31.3 میلیارد ریال پیش بینی شده توسط تحلیل گران نیز کم‌تر بوده است. شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای نفت، گاز طبیعی و محصولات پتروشیمی دلیل اصلی کاهش سود این شرکت اعلام شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما