معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۳۱- ۱۸:۵۶ - مشاهده: ۲۴۷

برگزاری هشتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1399

هشتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری، روز یکشنبه بیست و نهم تیر ماه 1399 به ریاست جناب آقای انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور مدیران منطقه ای وزارت امور خارجه و دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نفت، علوم ،تحقیقات و فناوری، راه و شهر سازی ، اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، شورایعالی مناطق آزاد ویژه تجاری و صنعتی ، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گروه خودروسازی سایپا، گروه صنعتی ایران خودرو و سایر دستگاه‌های ذیربط با دستور کار نگاهی به مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی ایران با سایر کشورها و همچنین بررسی آخرین تمهیدات در خصوص کاهش ماندگاری کالا در گمرک، بررسی صادرات محصولات شرکت های ایران خودرو و سایپا و ارزیابی هفتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی که با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور برپا شده بود ، برگزارگردید.

هشتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال1399 ، با طرح برخی مشکلات در حوزه حمل و نقل دریایی کشور و تلاش های وزارت امور خارجه در جهت حل این مسائل آغاز شد. در ادامه، ریاست جلسه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق، بر اهمیت راهبردی روابط با این کشور تاکید کردند. ایشان همچنین خواستار انتقال مسائل و موضوعات دستگاه‌های مختلف در خصوص کشور عراق به وزارت امور خارجه، به منظور طرح و پیگیری در مذاکرات فی مابین شدند. بحث توافقنامه راهبردی با کشور چین و تلاش های انجام شده در جهت روشن نمودن افکار عمومی در این مورد، با وجود سیاه نمایی و دروغ پردازی معاندین و دولتمردان آمریکایی، بخش دیگری از جلسه را به خود اختصاص داد.  در ادامه، مطابق دستور کار جلسه مسائل ذیل مورد بررسی اعضاء قرار گرفت:

ارزیابی هفتمین جلسه ستاد با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور و راه‌های پیگیری منویات ایشان که بر اساس گزارش ارائه شده ، جناب آقای جهانگیری از عملکرد ستاد  اعلام رضایت نموده و  بر کارایی ستاد در حل مسائل مربوطه تاکید نمودند . در ادامه جلسه، مسئله تسریع ترخیص کالاها از گمرک و جنبه‌های مختلف موضوع مورد بررسی اعضاء قرار گرفته و تدابیری در این خصوص مطرح شد.

در پایان نیز نمایندگان شرکت های ایران خوردو و سایپا در  جلسه به تشریح صادرات خدمات و تولیدات خود به بازارهای خارجی پرداختند.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما