معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۰۶- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۸۶

کاهش صادرات ایالت بادن وورتمبرگ آلمان در ماه آوریل 2020

بر اساس اعلام سازمان آمار ایالت بادن وورتمبرگ و به علت گسترش فراگیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، صادرات از این ایالت در ماه آوریل 2020 در مقایسه با آوریل 2019 ، بیش از یک سوم یعنی 34.4 درصد کاهش یافته است. به طوری که پیامدهای اپیدمی‌کرونا برای این ایالت در ماه آوریل، کمی‌بیشتر از میانگین در آلمان (31.1 درصد) می‌باشد.

در بین مهمترین کالاهای صادراتی، خودرو و قطعات خودرو، شاهد بیشترین کاهش بوده به طوری که در مقایسه با آوریل 2019 هشتاد درصد ( آلمان 76 درصد) کاهش نشان می دهد. در بین مهمترین کشورهای مقصد، ایالات متحده، فرانسه و ایتالیا (هرکدام منفی 46 درصد) و بریتانیا (منفی 43 درصد)، تقریباً به نصف سطح صادرات در سال گذشته تنزل پیدا کرد.

در بازۀ زمانی ژانویه تا آوریل 2020 صادرات ایالت بادن-وورتمبرگ به صورت محسوسی، زیر سطح صادرات در بازۀ زمانی مشابه در سال گذشته بود. به دلیل روند مثبت در ماه‌های ژانویه و فوریه (قبل از تعطیلی مربوط به کرونا)، کاهش صادرات کمتر بوده است. در چهار ماه اول سال 2020 صادرات کالا به ارزش 62.8 میلیارد یورو بوده که 8.7 درصد، کمتر از بازۀ زمانی مشابه در سال 2019 می‌باشد. واردات به ایالت از ژانویه تا آوریل و در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 با 4.9 درصد کاهش، به 59.3 میلیارد یورو رسید. در سراسر آلمان صادرت و واردات، کاهش بیشتری نسبت به ایالت داشت ( منفی 10.1 و منفی 7.5 درصد).

در حالیکه صادرات ایالت بادن-وورتمبرگ به کشورهای اصلی، یعنی ایالات متحده (منفی 3.7 درصد)، چین (منفی 7.7 درصد) و سوئیس (منفی 1.9 درصد) یک رقمی‌بود، شرکت های ایالت می‌بایستی برای صادرات به بریتانیا و همچنین ایتالیا و فرانسه، میزان کاهش به ترتیب 22 و 19 و 15 درصدی را تحمل کنند. در ماه آوریل کاهش شدید تقاضا از خارج برای خودروی ساخت ایالت بادن –وورتمبرگ، این پیامد را داشت که ارزش صادرات ماشین آلات در بازۀ زمانی بین ژانویه تا آوریل 2020 با 12.4 میلیارد یورو، بیشتر از ارزش صادرات خودرو و قطعات خودرو (11.8 میلیارد یورو) بود و در نتیجه ماشین آلات قوی ترین گروه کالاهای صادراتی را به خود اختصاص داد. صادرات خودرو و قطعات خودرو از ژانویه تا آوریل، 28 درصد کمتر از سال گذشته بوده و صادرات ماشین آلات 13 درصد کاهش یافت. اما ارزش صادرات محصولات دارویی با 20 درصد افزایش به 9.2 میلیارد یورو رسید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما