معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۲۸- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۰۵۶

با ارزش ترین برندهای ترکیه در سال جاری میلادی

موسسه تحقیقاتی فاینانس برند Brand Finans در ارزیابی برندهای با ارزش ترکیه که نقش مهمی در پویایی اقتصاد این کشور دارند گزارشی تحت عنوان ‘’ با ارزش ترین برندهای ترکیه – ترکیه 100 ‘’ منتشر کرد که بر اساس آن 10 برند نخست ترکیه به ترتیب ذیل می‌باشد:

برندهای LC Waikiki ،Koç Sistem ،Kordsa ،Odeabank ،Aytemiz ،LojesticMars ،Ege Profil و Nobel İlaç  در سال جاری میلادی وارد لیست 100 برند باارزش ترکیه شده اند.

در سال جاری میلادی شرکت خودروسازی اتوکار Otokar بیش از دیگر شرکت ها بر ارزش برند خود افزوده و ارزش برند خود را در میان 100 شرکت نخست این کشور 140 درصد افزایش داده است. پس از آن، شرکت های تولید چرم دسا Desa  و بیمه آویواسا  Avivasa  توانسته اند ارزش برند خود را به ترتیب 112 و 100 درصد افزایش دهند.

بیشترین کاهش ارزش برند متعلق به باشگاه ورزشی بشیکتاش Beşiktaş با 42 درصد بوده و پس از آن شرکت ابزار آلات و وسایل خانگی کوچ تاش Koçtaş و شرکت ساختمانی املاک کونوت Emlakkonut به ترتیب 34.8 و 32.2 درصد از ارزش برندهای خود را در سال جاری میلادی از دست داده اند.

در ادامه گزارش آمده است که، هیچ یک از باشگاه‌های مطرح فوتبال ترکیه مانند گالاتاسرای، فنرباغچه و بشکیتاش نتوانستند در سال جاری میلادی وارد لیست 50 باشگاه برتر فوتبال در جهان شوند.

ارزش کل صد برند نخست  باارزش ترکیه با 24 درصد افزایش  24.6 میلیارد دلار می‌باشد.

افزایش ارزش برند شرکت های ترک بدنبال ورود آنها به بازارهای بین المللی منجر به افزایش ارزآفرینی این گونه شرکت ها شده و نقش آنها در شکوفایی و پویایی اقتصاد این کشور را دوچندان می نماید.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما