معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۱۳- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۸۰۹

حوزه گردشگری سلامت و هدف درآمد 40 میلیارد دلاری ترکیه

ترکیه قصد دارد تا سال 2023 میلادی با ایجاد زیرساخت های لازم در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش گردشگری سلامت نسبت به جذب بیش از 5 میلیون گردشگر در این بخش اقدام نموده و به درآمد 40 میلیارد دلاری برسد.

در سال گذشته میلادی تعداد گردشگران  سلامت در ترکیه به 800 هزار نفر رسید و این کشور توانست درآمدی بیش از 8 میلیارد دلار از این بخش بدست آورد. ترکیه با ایجاد زیرساختهای لازم در بخش توریسم سلامت از سال 2010 میلادی تاکنون نسبت به جذب بیش از 100 هزار گردشگر در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی این کشور اقدام کرده است.

در طول این مدت تعداد گردشگران حوزه سلامت در ترکیه بیش از 10 برابر افزایش یافته و این کشور قصد دارد تا تعداد گردشگران توریسم سلامت خود را در سال 2021 میلادی به بیش از 1 میلیون نفر برساند .

بیشترین گردشگران ورودی به ترکیه در بخش توریسم سلامت به ترتیب از کشورهای آلمان ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا میباشند.

 موفقیت نسبی ترکیه در کنترل شیوع بیماری کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در مقایسه با کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی مانند انگلستان،  فرانسه، ایتالیا سبب افزایش ضریب اعتماد و اطمینان اتباع اروپایی به ظرفیت ها وتوانائی‌های سیستم بهداشتی و درمانی ترکیه شده و این کشور با درک صحیح شرایط موجود در تلاش است تا نسبت به افزایش جذب هر چه بیشتر تعداد گردشگران حوزه سلامت اقدام نموده تا به نحوی بتواند ضرر و زیان ناشی از رکود در بخش های مختلف صنفی را کاهش داده و جبران نماید.

افزایش ورود تعداد گردشگران حوزه سلامت علاوه بر ایجاد رونق و پویایی این بخش سبب پویایی غیر مستقیم بخش های خدماتی مانند شرکت های هواپیمایی ، هتل داری ، رستوران‌ها ، بیمه ، ترجمه و غیره می‌گردد.

بخش گردشگری سلامت از جمله مواردی است  که بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که در دوران پساکرونا  این بخش می‌تواند فرصت های جدیدی در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد نماید .

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما