معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۱۶- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۲۴۲

ضرر و زیان بیش از 2 میلیارد لیری شرکت هواپیمایی ترکیش ایر

ضرر و زیان ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس بر صنعت حمل و نقل هوایی  تجاری همچون شرکتهای هواپیمایی کشورهای دیگر، گریبانگیر شرکت ترکیش ایر نیز شد .

ضرر و زیان شرکت هواپیمایی ترکیش ایر در سه ماهه اول سال جاری میلادی  در مقایسه با همین دوره در سال گذشته از 1 میلیارد و 20 میلیون لیر ترک به 2 میلیارد و 23 میلیون لیر ترک افزایش یافته است . 

بر اساس گزارش شرکت ترکیش ایر، میزان فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با 3.2 درصد افزایش به 15.3 میلیارد لیر ترک رسیده و هزینه‌های مصرفی شرکت نیز با 77.4 درصد افزایش به 329 میلیون لیر ترک رسیده است .

 تعداد کل مسافرانی که در سه ماهه اول سال جاری میلادی توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایر جابجا شده اند با 20 درصد کاهش 13.4 میلیون نفر بوده و میزان کاهش تعداد مسافران در پروازهای خارجی 17 درصد و در پروازهای داخلی 24 درصد اعلام شده است  .

 پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی ترکیش ایر از تاریخ 4 جون برابر با 15 خرداد و پروازهای خارجی این شرکت نیز از تاریخ 10 جون برابر با 21 خرداد ماه سال جاری مجددا آغاز گردد .

 شرکت ترکیش ایر بدنبال آغاز روند عادی سازی در کشور قرار است طی تقویم پروازی  سه ماهه در ماههای جون ، جولای و اگوست به تدریج تعداد پروازهای خطوط خارجی خود را افزایش دهد .

در مرحله نخست که از تاریخ 10 جون سال جاری میلادی آغاز میگردد، قرار است که پروازهای خارجی این شرکت به 23 نقطه از 19 کشور انجام شود که عبارتند از : تورنتو ، آلماتی ، کابل ، توکیو ، شانگهای ، سئول ، سنگاپور ، کپنهاگ ، استکهلم ، اسلو ، فرانکفورت ، برلین ، دوسلدورف ، مونیخ ، وین ، آمستردام ، بروکسل ، مینسک ، تفلیس ، بیروت ، کویت و تل آویو  .

 این شرکت در ماههای جولای و اگوست و سپتامبر سال جاری میلادی تعداد پروازهای خود را افزایش خواهد داد که بر این اساس ،  تعداد پروازهای ترکیش ایر در ماه جولای به 103 نقطه از 74 کشور ،  در ماه اگوست  به 160نقطه  از 98 کشور و در ماه سپتامبر نیز به 166 نقطه پروازی از 99 کشور مختلف خواهد بود .

                                                

منابع : http://www.haberler.com ،  http://www.haberturk.com

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما