معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۲/۲۴- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۲۴۷

انحلال شرکت هواپیمائی آفریقای جنوبی و تاسیس شرکت جدید

شرکت های هواپیمائی آفریقای جنوبی ( SAA ) دچار مشکلات مالی زیادی است. مشکلاتی که به تدریج انباشته شده و دولت دیگر نمی‌تواند برای سرپا نگه داشتن آنها با تزریق پول و کمکهای مالی از آنها حمایت کند. مشکلات شرکت به قدری عمیق شده است که بسیاری از مقامات آفریقای جنوبی از جمله وزیر دارائی این کشور بر ضرورت انحلال هر چه زودتر آن تاکید کرده است.

این موضوع در سال جدید میلادی و با عدم توان پرداخت دستمزد کارکنان و در نتیجه اعتصاب و سپس اخراج تعدادی از آنها بیشتر علنی شد. زمین گیر شدن هواپیماهای این شرکتها به دلیل شیوع کرونا، موضوع انحلال شرکت را دوباره پررنگ نموده است. عدم پرداخت دستمزدها، پایان کار تعدادی از کارکنان و هزینه‌های بالای نگهداری هواپیماها، کاهش درآمد به ویژه در دوره تعطیلی اخیر و بی علاقه بودن دولت به هر گونه حمایت مالی به آنها، نشان از بحران عمیق در صنعت هواپیمائی آفریقای جنوبی است.

اخیرا بخش صنایع افریقای جنوبی با اشاره به مشکلات شرکت های هواپیمائی داخلی آفریقای جنوبی اعلام کرده در صورت انحلال این شرکتها نزدیک به نیم میلیون شغل از بین می رود. آقای Chris Zweigenthal رئیس انجمن هواپیمائی آفریقای جنوبی نیز می‌گوید درصورتی که درخصوص شرکتهای هواپیمائی آفریقای جنوبی تصمیم گیری نشود، ایرلاین‌های داخلی دچار مشکلات جدی خواهند شد. وی در ادامه گفت که این انجمن در حال رایزنی با دولت برای اجازه انجام پروازهای داخلی از ابتدای ماه ژوئن با رعایت مقررات بهداشتی سخت است که شرکت های هواپیمائی داخلی بتوانند تا حدودی مشکلات خود را کاهش دهند.

اتحادیه حمل و نقل ملی آفریقای جنوبی NTM  که قبلا معتقد بود خطوط هوائی آفریقای جنوبی آینده روشنی دارند و برای حمایت از آنها دولت باید سرمایه کافی در اختیارشان قرار دهد،  اخیراٌ نظر خود را تغییر داده و به این نتیجه رسیده اند که باید جایگزینی برای خطوط هوائی تعیین شود.

این اتحادیه خبر داد که اخیرا ملاقاتی با وزیر شرکتهای دولتی آفریقای جنوبی آقای پاراوین گوردهان انجام داده اند وی به اعضا گفته است که شرکت هواپیمائی آفریقای جنوبی منحل خواهد شد و به زودی در خصوص جایگزین آن نظر قطعی را اعلام خواهد کرد. آقای ماشودو رافتا رئیس اتحادیه حمل و نقل ملی گفت که اقای رامافوزا گفته است که شرکت هواپیمائی جدیدی از پوسته شرکتهای کنونی به وجود خواهد آمد. وی گفت ظاهرا بحث تاسیس شرکت جدید هواپیمائی در مراحل پیشرفته ای در دولت قرار دارد و به زودی نتایج آن منتشر خواهد شد. آقای رافتا اضافه کرد که دولت به دنبال یک شریک مناسب برای شرکت جدید به منظور تحکیم مدل تجاری در نظر گرفته شده برای این شرکت می‌باشد. رئیس اتحادیه حمل و نقل آفریقای جنوبی می‌گوید به دنبال تحکیم موقعیت خود در شرکت جدید و استخدام تمامی ‌کارکنان شرکت های هواپیمائی از جمله افرادی است که اخیرا از کار برکنار شده اند می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما