معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۰۹/۱۸- ۰۸:۱۵ - مشاهده: ۱۸۳۳

تولید خودروهای گازسوز شرکت سنیران اتو در سنگال

خبرگزاری معرف فرانسوی RFI با باز نشر خبر منتشره در تاریخ 23 سپتامبر 2019 در خصوص ناوگان فرسوده خودروی سنگال و آلایندگی ناشی از آن به تمجید از خودروهای های گازسوز شرکت سنیران اتو ( شرکت مشترک خودرو سازی ایران و سنگال ) پرداخت و بکارگیری آن را راه حل مناسبی در نوسازی ناوگان خودرویی و کاهش آلایندگی در سنگال دانسته و از تعداد کم این خودروها (2 درصد از 25000 تاکسی موجود در پایتخت) اظهار تاسف نموده است.

در سنگال ، عمر وسایط نقلیه به طور متوسط حدود 20 سال است، که دو برابر بیشتر از عمر خودروها در کشورهای توسعه یافته می‌باشد. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، داکار پایتخت سنگال، نود و یکمین شهر آلوده جهان است و ترافیک شهری در پایتخت بسیار سنگین می‌باشد. دولت در نظر دارد تا حمل و نقل عمومی را گسترش دهد بدون این که وسایط نقلیه  آلاینده قدیمی را از دور خارج کند.

در خروجی فرودگاه بین المللی بلز جاین در داکار، ردیفی از تاکسی‌های نو دوگانه سوز قراردارد، تاکسی‌های گازسوزی که در داکار تولید می‌شوند و آلایندگی بسیار کمی دارند. این تاکسی‌ها به تعداد 500 دستگاه می‌باشند که فقط در مسیر فرودگاه تا شهر داکار تردد می نمایند و درواقع ویترین دولت درنوسازی ناوگان مسافری و مقابله با آلودگی هوا می‌باشند. متاسفانه تعداد این تاکسی‌ها در خیابان‌های داکار فقط 2% از 25000 تاکسی موجود پایتخت می‌باشد. بیشتر تاکسی‌های موجود، خودروهایی مدل 1980 تا 1990 وارداتی از اروپا هستند. خیابان‌ها پر از " کار راپیدها "، مینی بوس های قدیمی رنو (نقاشی با دست)، ساخت سال های 1960 می‌باشند. 70% از کل 530 هزار دستگاه خودرو موجود در سنگال، تنها در پایتخت در حال تردد هستند.»

دولت سنگال برای بهره برداری از منابع گازی اکتشافی و تجاری سازی کاربرد آن در سنگال قصد دارد با همکاری سنیران اتو وسایط نقلیه عمومی را مجهز به سیستم گازرسانی (CNG) نماید و در این خصوص از شرکت سنیران اتو درخواست به همکاری نموده است. این شرکت نیز برای بهره برداری از فرصت ایجاد شده درصدد بهره مندی حداکثری در همکاری فنی و تسهیم منافع در گازرسانی می‌باشد.شرکت سنیران اتو تاکنون از امتیاز اخذ شده در تامین 500 دستگاه تاکسی فرودگاه، 250 خودرو را تحویل داده است . 

سنگال با اجرای برنامه توسعه ای (PSE) و رشد اقتصادی بالای 7درصد در سه سال اخیر و با عنایت به امنیت و ثبات سیاسی و اجتماعی موجود، در مسیر پیشرفت قرار دارد و بروزرسانی سیستم حمل و نقل بر اساس استانداردهای زیست محیطی در دستور کار دولتمردان می‌باشد. خودروهای گازسوز ایرانی یکی از مهمترین و جذاب ترین گزینه‌های پیش رو محسوب می‌گردد. باتوجه با افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، اقبال استفاده از خودروهای گازسوز بیشتر شده و مشتریان به دنبال خرید خودروهای فرسوده سمند برای تبدیل آن به گازسوز می‌باشند.

منبع و متن اصلی منتشره در خبرگزاری جهت ملاحظه علاقمندان در زیر آمده است؛

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما