معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۰۷/۰۸- ۱۴:۱۳ - مشاهده: ۱۴۰۵

حذف تعرفه ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حاشیه برگزاری سیزدهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در تاریخ 7 مهر ماه 1398 ، از حذف تعرفه ترجیحی برخی کالا‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا همزمان با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان خبر داد.

غلامرضا انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حاشیه برگزاری سیزدهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی  در تاریخ 7 مهر ماه 1398 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: با توجه به تحولات بزرگی که میان ایران و مجموعه اتحادیه اوراسیا اتفاق افتاده است جلسه سیزدهم  ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌هایی که نقش محوری در اوراسیا دارند، مانند ترکمنستان و قزاقستان و نیز معاونین اقتصادی دو استان هم مرز ایران با این مناطق و اعضای ستاد برگزار شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: در این نشست بحث‌های گسترده‌ای درباره همکاری‌های بانکی و مالی و همچنین ترانزیت، تجارت، گمرکات و بحث انرژی و ظرفیت‌های دیگری که میان ایران و این کشور‌ها وجود دارد، صورت گرفت.
وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اوراسیا، ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه روابط ایران با این کشورهاست و بسیاری از این کشور‌ها استقبال خوبی از تجارت با ایران دارند.


آقای انصاری افزود: بعضی از این کشور‌ها همکاری‌های بسیار خوب بانکی با ایران دارند که امیدواریم در این چارچوب با موافقت نامه‌ای که از قبل امضا شده به عنوان موافقتنامه ترجیحی میان ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا، بتوان زمینه همکاری‌ها را گسترش داد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به موافقتنامه میان ایران و کشور‌های اتحادیه اوراسیا درباره تعرفه ترجیحی کالا‌ها گفت: این موضوع به شکل جدی از سوی  اعضای دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و محدودیت‌ها برداشته می‌شود و زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری میان ایران و اتحادیه اوراآسیا وجود دارد.


آقای انصاری ادامه داد: دو طرف توافق کردند بیش از ۵۰۰ قلم کالا و حدود ۳۰۰ کالای دیگر جز موافقتنامه تجارت ترجیحی محسوب شود. معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد: این موافقت نامه و برداشتن تعرفه ترجیحی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز ظرفیت بسیار بالاست که به نظر من مهم‌ترین موضوع همکاری است که می‌تواند میان ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا وجود داشته باشد که هم درآمد زایی خوب و هم معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را بدنبال خواهد داشت .


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به همکاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا، تاکید کرد: با گشایش بسیار خوبی که انجام می‌شود محدودیت‌های واردات میان ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا  در چارچوب موافقت نامه‌ای که امضا شده است برداشته خواهد شد و این موافقتنامه به شکل کامل اجرا می‌گردد .
وی ادامه داد: مطمئنم سفر آقای رئیس جمهور به ارمنستان سفر بسیار موفقیت آمیزی خواهد بود چرا که سران بسیاری از کشور‌ها در آن حضور دارند و قطعاً راه جدید و صحنه جدیدی برای همکاری ایران در منطقه باز خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما