معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

دومین مجمع دیپلماسی برند

مجمع جهانی دیپلماسی برند در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌گردد.

اخبار اقتصادی پرتغال

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی پرتغال در هفتۀ چهارم آبان 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ورود برندهای پوشاک ایرانی به بازار روسیه

گزیده گزارش خبرگزاری ایزوستیا روسیه در خصوص آغاز مذاکرات ورود 20 برند معروف پوشاک ایرانی به بازار داخلی این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بهبود صادرات و ارتقاء برند ملی ایران از طریق مفهوم "نام تجاری جمعی"

حضور کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی از جمله دغدغه‌های اصلی امروز کشور در جهت بهبود صادرات و به تبع آن بهره مندی از حداکثر ظرفیت تولید داخلی در راستای تحقق نامگذاری 1399 توسط مقام معظم رهبری با عنوان "سال جهش تولید" می‌باشد. برای دستیابی به این هدف و با نگاه بلند مدت و ملی به بحث صادرات، برند سازی محصولات استراتژیک غیر نفتی ایران هم به جهت مزیت های نسبی در حجم و کیفیت تولید و هم به جهت ارتباط با ریشه‌های هویتی برند ملی ایران، در اولویت برنامه ریزی‌های مرتبط با صادرات قرار می‌گیرد.