معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۲۰- ۰۸:۰۲ - مشاهده: ۳۸۱

دومین مجمع دیپلماسی برند

مجمع جهانی دیپلماسی برند در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌گردد.

در راستای ایجاد گفتمان مشترک ملی و وحدت نظر در مسیر تدوین سند "راهبرد ملّی پیشرفت صنعتی و ارتقای زنجیره‌های ارزش راهبردی" و با رویکرد توصیف جایگاه برندسازی ملّی در صنایع منتخب و پیشران و نقش آن در تقویت و ارتقاء سهم جمهوری اسلامی ایران در زنجیره‌های ارزش منطقه ای و جهانی، قرار است « مجمع جهانی دیپلماسی برند» به ریاست جناب آقای دکتر علی آبادی وزیر صنعت،معدن و تجارت و با مشارکت نهادهای حکمرانی نظام اقتصادی کشور، مراکز علمی دانشگاهی و اندیشگاهی و تشکل های معتبر ملی در تاریخ  ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار گردد.

این کنگره در تلاش است فرصتی جهت تبادل تجارب کشورهای موفق در برندسازی ملی و شناسایی ظرفیت های مشترک صنعتی، صادراتی، فناوری و نوآوری ایران و سایر دولت و ملت ها فراهم آورد و با دعوت هدفمند از دیپلمات‌ها، سفرا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مستقر در ایران و نیز نهادهای حکمرانی و مدنی متولی تولید، صنعت، تجارت، اقتصاد، انرژی، دیپلماسی و فناوری، مسیر هم‌افزایی و ارتباطات سازنده میان ایشان با مدیران سازمان‌های برتر صنعت و اقتصادایران را تسهیل نماید.

لازم به توضیح است این رویداد تلاش دارد پیش از تصویب سند سیاست صنعتی جمهوری اسلامی ایران در برنامه هفتم توسعه، با جامعه نخبگانی صنعت و اقتصادکشور در سه محورذیل‌ ادبیات مشترک ایجادنماید:

۱ .بررسی فرصت‌های ایجاد نظام حکمرانی مشوق برندسازی ملی وایجاد نام های تجاری تجمعی در بازارهای هدف صادراتی

۲ .امکان سنجی ایجاد "کمیته ترویج و توسعه برند ملی ایران" 

۳ .تبیین فرصت های توانمندسازی صنعتی ایران از طریق تقویت دیپلماسی اقتصادی ودیپلماسی همسایگی

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت branddiplomacyforum.ir مراجعه نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما