معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

الگوهای خرید و فروش و تجارت الکترونیک در آینده

گزارش«2023THE FUTURE SHOPPER REPORT » پانزدهم نوامبر 2023 منتشر شد.این گزارش با نظرسنجی از 31647 کاربر، بر تجزیه و تحلیل الگوهای خرید تجارت الکترونیک در سراسر جهان از جمله منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تمرکز دارد.

بررسی وضعیت تجارت دیجیتالی و معرفی بازیگران برتر این عرصه در اندونزی

صنعت تجارت الکترونیکی اندونزی در سال های اخیر رشد سریعی را تجربه کرده است، در حال حاضر سریعترین رشد صنعت تجارت الکترونیکی در منطقه آسیای جنوب شرقی به لطف دارا بودن جمعیت بیش از 270 میلیون نفری، توسعه زیرساخت اینترنت و وجود مقررات حامی تجارت الکترونیکی متعلق به اندونزی است. استارتاپ هایی همچون Shopee، Tokopedia و Lazada با عملکرد موفق خود بویژه در دوران پسا کرونا به رشد تجارت دیجیتالی در این کشور کمک نموده اند.

اولویت توسعه تجارت الکترونیکی در بانک مرکزی صربستان

دراگانا استانیچ نائب رئیس بانک مرکزی جمهوری صربستان در مصاحبه با مجله دیپلماتیک دیپلماسی و تجارت (Diplomacy and Commerce) در خصوص تلاش های بانک مرکزی این کشور برای ارتقای بهره برداری از تجارت الکترونیک و وضعیت زیرساخت های موجود مربوط به پرداخت های آنلاین در زمان شیوع ویروس کرونا در صربستان پرداخته است. در ادامه برگردان متن این مصاحبه آمده است.