معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

کسب درآمد روستائیان کنیایی از فروش کربن

در اولین پروژه کربن در سال 2013 که در مراتع شمالی کنیا انجام شد درآمد (NKRCP) 14.6 میلیون دلاری برای آن منطقه به دست آورد. در سال 2022، هر بخش حفاظت شده شرکت‌کننده در طرح 324000 دلار دریافت کرد و پیش‌بینی می‌شود که مبالغ مشابه در سال های 2023 و 2024 نیز به شرکت‌کنندگان در پروژه پرداخت شود.

افزایش انتشار گازهای گلخانه ای در قبرس

قبرس در سه ماهه اول 2022 شاهد افزایش 14٪ در انتشار گازهای گلخانه ای بوده که از میانگین اتحادیه اروپا 6 درصد بیشتر بوده است.

وضعیت انتشار گازهای گلخانه ای در اروپا

انتشار گازهای گلخانه ای توسط اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی اتریش (هفته سوم خرداد)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

آیا بحران کووید به نفع محیط زیست است؟

مقاله زیر به همت انجمن دانشجویی Rethinking Economics Italia تهیه و در خبرگزاری ایل سوله منتشر شده است. نویسندگان این نوشتار این احتمال را مطرح کرده اند که کرونا به نفع محیط زیست نبوده و باید با نگاه دقیق تری به آنچه رخ داده است نگریست. بررسی نمودارهای ترسیمی نشان می دهد در پی هر کاهش آلودگی ناشی از بحران‌های اقتصادی، شاهد آلودگی بیشتر محیط زیست در سالهای پس از آن هستیم. در بحران کرونا نیز این احتمال مطرح است که در سال های آینده مردم جهان اهتمام کمتری به حفظ محیط زیست داشته باشند و به عبارتی دغدغه محیط زیست دیگر اولویت نخست بشر نباشد. بسیار مهم است که سیاستمداران اولویت های جهانی قبل از ویروس را مورد توجه قرار دهند و الگوهای حمل و نقل، تولید و مصرف را در جهت تولید کمتر دی اکسید کربن انتخاب کنند. به عقیده نویسندگان مقاله، لازم است تجارت بین الملل، تولید صنعتی، مصرف انرژی و حمل و نقل در سازگاری حداکثری با محیط زیست باشند و عادتهای بشریت تغییر کنند.