معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اولویت های اندونزی در توسعه کیفی منابع انسانی در سال 2023

وزیر هماهنگ سازی توسعه انسانی و فرهنگی اندونزی، اولویت ها و سیاست های وزارتخانه تحت رهبری خود در سال 2023 را ابلاغ نمود. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این وزارتخانه، توسعه منابع انسانی و آمادگی نیروی انسانی برتر یکی از اولویت های ملی اندونزی در سال 2023 می‌باشد که در راستای تحقق چشم انداز اندونزی طلایی 2045 طراحی شده است.

درخواست کارگران اندونزی برای افزایش حداقل دستمزد

وزیر نیروی انسانی اندونزی اطمینان داد که حداقل دستمزد در سال آینده افزایش خواهد یافت. وی گفت که این محاسبه با داده‌های مربوط به رشد اقتصادی و تورم کشور تطبیق داده شده است.

رشد اقتصادی ، نیروی کار و اشتغال در اندونزی

در این مطلب بر اساس داده‌های آمار اندونزی (BPS) نگاهی به شاخص های اقتصای اندونزی شده است.

پیش بینی رشد 5 میلیونی تعداد مشاغل وابسته به گردشگری در اندونزی تا دهه آینده

بر اساس پیش بینی شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، رشد صنعت گردشگری جهان در سال 2023 به وضعیت پیش از همه گیری کرونا بازخواهد گشت. همچنین این گزارش پیش بینی نموده است در ده سال آینده گردشگری جهان، سالانه 8/5 درصد رشد خواهد داشت و تا سال 2032 تعداد 126 میلیون شغل وابسته به گردشگری ایجاد خواهد شد که بیشترین آن به تعداد 5 میلیون شغل در اندونزی خواهد بود.

نگاهی به وضعیت اشتغال و بیکاری در اندونزی

اندونزی با حدود 271 میلیون نفر (دسامبر 2020)، چهارمین کشور پرجمعیت جهان (پس از چین ، هند و ایالات متحده) است. این کشور از جمعیتی جوان برخوردار است است و حدود نیمی از کل جمعیت زیر 30 سال سن دارند. ترکیب این دو ویژگی نشان می دهد که اندونزی در حال حاضر دارای نیروی کار بزرگی است. در آینده این جمعیت بیشتر خواهد شد و بنابراین بسیار مهم است که ایجاد شغل در بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی افزایش یابد.

برنامه تبادل نیروی کار اندونزی و استرالیا پس از اجرائی شدن پیمان شراکت اقتصادی

چند روز پس از اجرائی شدن پیمان اقتصادی جامع اندونزی و استرالیا (IA-CEPA) ، برنامه تبادل نیروی کار میان اندونزی و استرالیا به منظور تقویت منابع انسانی از سوی وزیر تجارت اندونزی اعلام گردید.