معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اکوادور

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و تجاری اکوادور در هفته اول آبان‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته سوم خرداد ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

پیش درآمدی بر اجلاس سران مرکوسور

نشست سران مرکوسور در حالی قرار است در برزیل برگزار گردد که ظاهرا اختلافات نظر ایجاد میان دولت های اروگوئه و آرژانتین بر سر انعطاف پذیری و به روز رسانی بلوک به شرح زیر هنوز ادامه دارد.

دیدگاه وزیر تجارت هند در خصوص تجارت خارجی

وزیر جدید صنعت و تجارت هند در برخی گردهمایی‌ها و نشست های اقتصادی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص تجارت خارجی کشورش پرداخت که بخش هایی از آن به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بررسی ابعاد عضویت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

با وجود آنکه زمان کمی‌ از تأسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا (2015) می‌گذرد، اتحادیه در تحقق اهداف اولیه مبنی بر جذاب ساختن بازار داخلی‌اش برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد شبکه‌ای از موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد با سایر کشورها و مناطق ازجمله با اتحادیه اروپا و چین توفیق نسبی داشته است. اهداف و اولویت‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا از یک سو و ویژگی‌ها و مزیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر عملا دو طرف را به شرکای اقتصادی هم تبدیل ساخته است.

حذف تعرفه ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حاشیه برگزاری سیزدهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در تاریخ 7 مهر ماه 1398 ، از حذف تعرفه ترجیحی برخی کالا‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا همزمان با سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان خبر داد.