معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

صنعت خودرو‌سازی اسپانیا

صنعت خودروسازی از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد اسپانیا برخوردار است و در سال 2022، این صنعت 7.7 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داد. سال گذشته، میزان تولید خودروی اسپانیا با 5.8 درصد افزایش نسبت به سال 2021 به 2 میلیون و 219 هزار و 436 دستگاه رسید که این کشور را به نهمین تولیدکنندۀ بزرگ خودرو در جهان و دومین تولیدکنندۀ خودرو در اروپا تبدیل کرد.

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ونزوئلا در هفته اول فروردین ماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم آذرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

صادرات بخش های صنعتی فرش، پوشاک و خودرو ترکیه در 9 ماه سالجاری میلادی

به گزارش مجمع صادرکنندگان ترکیه ، میزان صادرات این کشور در هر سه بخش فرش، پوشاک و خودرو افزایش داشته است.

مرکزیت امارات متحده عربی در تجارت و مبادلات خودرو

گزیده ای از گزارش منتشره در رسانه‌های امارات متحده عربی پیرامون ظرفیت های بالای این کشور در تبادلات جهانی انواع خودرو، قطعات و لوازم یدکی و حمل و نقل به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

آخرین وضعیت تولید و صادرات صنعت خودروی ترکیه

بر اساس گزارش انجمن صنعت خودرو ترکیه، در 8 ماهه نخست سال 2022، کل تولیدات صنعت خودرو با 2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 833 هزار و 146 دستگاه رسید و تولید خودرو سواری با کاهش 3 درصدی به 496 هزار و 302 دستگاه شد. مجموع تولید تراکتور در کشور نیز 863 هزار و 268 دستگاه اعلام شد.

وضعیت صادرات صنعت خودروی ترکیه

در ماه‌های ژانویه تا جولای سال جاری میلادی، ارزش کل صادرات صنعت خودرو از نظر دلاری 5 درصد افزایش یافت. در این مدت کل صادرات صنعت خودروی ترکیه 17.6 میلیارد دلار شد .

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته دوم تیر 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

صادرات صنعت خودروی ترکیه در ماه می 2022 میلادی

صنعت خودروی ترکیه که برای 16 سال متوالی بخش پیشرو صادرات ترکیه بوده است، در ماه می سال جاری میلادی نیز صادرات خود را 22 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داد و به 2.3 میلیارد دلار رساند.