معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی پاکستان – اسلام آباد

اهم اخبار و تحولات اقتصادی پاکستان در هفته اول شهریور ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

نیاز 54 کشور به بخشودگی فوری وام‌های خارجی

برنامه توسعه سازمان ملل اعلام کرد بحران‌های جهانی باعث شده ۵۴ کشور به بخشودگی یا تعویق فوری بدهی‌های خارجی خود نیاز داشته باشند.

اخبار اقتصادی پاکستان - کویته

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت بلوچستان پاکستان در هفته چهارم تیر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

تلاش پاکستان برای دریافت وام های خارجی پس از توافق با صندوق بین المللی پول

به نوشته نشریه پاکستان پرو مورخ 28 تیر 1401، پس از تصویب وام یک میلیارد و 17 میلیون دلاری صندوق بین المللی پول، بانک جهانی با اعطای وام 200 میلیون دلاری به ایالت پنجاب پاکستان برای بهبود بخش کشاورزی این ایالت موافقت نموده است.

بدهی کوتاه مدت خارجی ترکیه

بانک مرکزی ترکیه آمار بدهی خارجی کوتاه مدت ماه مارس را اعلام کرد. بر این اساس، تا پایان مارس سال جاری میلادی، بدهی خارجی کوتاه مدت کشور 9.9 درصد افزایش یافت و نسبت به پایان سال 2021 میلادی به 132.3 میلیارد دلار رسید.

دیون داخلی و خارجی تانزانیا در سال 2020

برابر آخرین گزارش اقتصادی بانک مرکزی تانزانیا، بدهی خارجی این کشور در پایان سال مالی منتهی به آوریل 2020 میلادی، 22 میلیارد و 531 میلیون دلار آمریکا بوده است که این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، افزایشی 943 میلیون دلاری داشته است. از سوی دیگر بدهی داخلی این کشور در مجموع، 6 میلیارد و 443 میلیون دلار اعلام گردیده است. در این گزارش تصریح شده که 78.2 درصد مجموع کل بدهی کشور متعلق به دولت بوده، در حالیکه 21.8 درصد بدهی‌ها، به بخش خصوصی اختصاص داشته است.