معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

آخرین آمار مرکز آمار اتحادیه اروپا در مورد نرخ تورم در کشورهای عضو

آژانس آمار اروپا یوروستات در تارنمای خود نوشت: شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده در اتحادیه اروپا در ماه جولای نسبت به ماه مشابه سال گذشته 9.8 درصد افزایش یافت. این شاخص برای مدت مشابه در منطقه یورو، 8.9 درصد افزایش داشت.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته اول خرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تورم در کرواسی به بالاترین میزان طی 14 سال گذشته رسید

بنابر گزارش خبرگزاری «هینا» نرخ تورم کرواسی در ماه مارس به 7.3 درصد رسید که بالاترین میزان از تابستان 2008 تا زمان حاضر به حساب می آید. اگر چه در تحلیل بانک جهانی از نرخ تورم با توجه با تاثیر تحولات ژئوپلتیکی، جنگ در اوکراین و تنش در روابط اتحادیه اروپا با روسیه؛ پیش بینی شده که نرخ تورم بالای فعلی به سرعت طی سالهای آینده کاهش یابد و به 1.9 درصد در سال 2024 برسد.

مقایسه نرخ تورم در کرواسی با برخی کشورهای همسایه

گزارش تفکیکی و مقایسه ای پورتال «ایندکس» کرواسی بر این نکته تاکید دارد که هزینه‌های زندگی در کرواسی از کشورهای منطقه بویژه مجارستان و بوسنی و هرزگوین بالاتر است. از سال 2001 تا 2021، قیمت ها در کرواسی 43.4 درصد افزایش یافته است. قیمت مواد غذایی 47 درصد، محصولات دخانی 134 درصد و هزینه‌های سلامت دو برابر شده است. در ژانویه 2022 ، تورم در اتحادیه اروپا به 5.6 درصد و در منطقه یورو 5.1 درصد افزایش یافت. در کرواسی نیز تورم در ابتدای سال به 5.5 درصد افزایش یافت. آمارها نشان می دهد قیمتها همچنان در حال رشد هستند.