معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اعلام روزانه نرخ برابری یوان با صوم قرقیزستان از اول سپتامبر 2024

بانک ملی قرقیزستان نرخ رسمی مبادله دلار آمریکا، یورو، روبل روسیه و تنگه را به صوم قرقیزستان به صورت روزانه تعیین می‌کند. یوان نیز بزودی به آنها خواهد پیوست.

تشریفات قانونی ازبکستان برای خروج پول نقد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران جمهوری ازبکستان، خروج ارز به‌صورت نقد تا 70 میلیون صوم (حدود 6300 دلار) به اظهارنامه گمرکی نیاز ندارد، اما بیش از این مبلغ تا 100 میلیون صوم (حدود 9 هزار دلار) نیازمند تکمیل اظهارنامه گمرکی و بیش از 100 میلیون صوم به‌صورت نقد نیازمند اخذ مجوزهای خاص است.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم اسفند 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

گزارش اقتصادی سرپرست نخست وزیری قرقیزستان به پارلمان این کشور

آرتم نوویکوف سرپرست نخست وزیری قرقیزستان که اخیرا در جلسه پارلمان شرکت کرده بود گزارش مختصری از وضعیت اقتصادی سال 2020 به مجلس ارائه و بودجه سال 2021 را نیز تشریح نمود.

آخرین وضعیت واردات سیمان ازبکستان

در تاریخ 13 تیرماه 1399، کمیته ضد انحصار ازبکستان اعلام نموده که قصد دارد شرایط واردات سیمان به این کشور را تسهیل نماید.

اولویت های 8 گانه ازبکستان جهت تامین ثبات اقتصادی

آقای شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در نشست مورخ 20 خرداد با حضور مقامات این کشور اولویت های 8 گانه تامین ثبات اقتصادی در شرایط پاندمی ویروس کرونا اعلام نمودند و به مقامات مربوطه در راستای اجرایی نمودن این اهداف وظایفی محول نمودند.