معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

بازگشت صنعت گردشگری یونان به مسیر درآمدزایی

گزارش ها و آمار حاکی از آن است که صنعت گردشگری یونان توانسته بحران اقتصادی کرونا را پشت سر گذاشته و با افزایش ورود گردشگران خارجی به این کشور از ابتدای شروع تابستان به مسیر درآمدزایی خود بازگردد به طوریکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، یونان بیشترین درآمد حاصل از گردشگری را در میان دیگر مقاصد مدیترانه ای کسب خواهد کرد.

بررسی چالشهای مجارستان در موج سوم کرونا

دولت مجارستان در کنترل موج  اول و دوم کرونا از موفقیت نسبی برخوردار و در بین کشورهای منطقه اروپای مرکزی، مجارستان در زمره دارندگان کمترین آمار مرگ و میر و مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفت.  به نظر می سد به همین علت، دولت در تابستان سال گذشته و بویژه در ماههای اگوست پاره ای از محدودیت های کرونایی را کاهش داد. به دنبال آن گردشگری داخلی به شکل بی سابقه ای رونق گرفت و این بار به جای سفر به سایر کشورهای اروپایی، مقصد اول گردشگران، سفر به شهرهای توریستی مانند بالاتون و سایر مناطق با جاذبه‌های توریستی  بوده است . گرچه عده ای نیز سفر به کشورهای همسایه مانند کرواسی، اسلوونی و همچنین ایتالیا را بر گردشگری داخلی ترجیح دادند.

ارزیابی وضعیت اقتصادی در نشست سالانه اتاق بازرگانی و صنایع مجارستان

نشست سالانه اتاق بازرگانی و صنایع مجارستان با حضور آقای ویکتور اوربان نخست وزیر ، میهالی وارگا، وزیر دارائی در بوداپست برگزار و در این جلسه پیرامون وضعیت جاری اقتصادی در شرایط پاندمیک ویروس کرونا، اقدامات حمایتی دولت از بخش های تولیدی و اقتصادی و برنامه عمل دولت در سال جاری میلادی بحث و تبادل نظر شد.

اخبار اقتصادی جمهوری مولداوی (دی ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی کشور مولداوی در دی ماه 1399 به شرح ذیل اعلام می‌گردد.