معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ونزوئلا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ونزوئلا در هفته دوم دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته دوم شهریورماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اکوادور

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اکوادور در هفته دوم مردادماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

عملکرد بخش کشاورزی پاکستان در سال 21-2020

میزان تولید محصولات کشاورزی در سال 21-2020 رشد 2.77 درصدی را نشان می دهد.

بازدهی تولیدات کشاورزی در پاکستان

بنا بر آمار منتشره ، سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی پاکستان 19,2 درصد است. بیش از 65 درصد از جمعیت کشور در این بخش اشتغال داشته و حدود 39 درصد از کل نیروی کار فعال در کشور، بطور مستقیم در بخش کشاورزی مشغول بکار می‌باشند.

آشنایی با ظرفیت های تولیدی و فناوری صنعت نیشکر در برزیل

برزیل بزرگترین تولید کننده نیشکر در دنیا است و سهم 20 درصدی در تولید و 45 درصدی در صادرات جهانی شکر را به خود اختصاص داده و همچنین دومین تولید کننده اتانول جهان می‌باشد. اتانول از یک کالای جانبی صنعت نیشکر در برزیل به یک کالای اصلی در این صنعت تبدیل شده است و 46 درصد سوخت خودروهای سبک برزیل از آن تامین می‌شود. برق زیست توده، به عنوان یکی از محصولات جانبی صنعت نیشکر چهارمین منبع انرژی برق می‌باشد. موفقیت برزیل در تولید نیشکر تنها از مزیت نسبی طبیعی این کشور ناشی نمی‌شود بلکه نتیجه استفاده از فناوری است.