معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افتتاح پل شنزن-جونگشان بزرگترین و طولانی ترین گذرگاه دریایی جهان

گذرگاه بزرگ شنزن-جونگشان در جنوب چین که دارای دو پل، دو جزیره مصنوعی و یک تونل زیر آب است، در روز یکشنبه 30 ژوئن 2024 افتتاح شد.

اخبار اقتصادی چین - گوانجو

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی جنوب چین در هفته اول مهر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

معرفی منطقه همکاری خدمات مدرن چیان‌های (Qianhai) شنجن- هنگ‌کنگ

دولت مرکزی چین در چارچوب ایجاد منطقه خلیج بزرگ گواندونگ-هنگ کنگ- ماکائو (GBA) که با هدف یکپارچگی میان سرزمین اصلی و هنگ کنگ و ماکائو تشکیل شده است، توسعه منطقه همکاری گواندونگ-ماکائو در هنگچین شهر جوهای و منطقه همکاری خدمات مدرن شنجن- هنگ کنگ در چیان‌های را در دستور کار خود قرار داده است. طبق این طرح بندر خلیج چیان‌های بر توسعه لجستیک مدرن و خدمات مدیریت زنجیره تأمین تمرکز دارد و خدمات مرتبط مانند امور مالی، بیمه، حمل و نقل، تجارت و اطلاعات را برای ورود به این منطقه جذب می‌کند. منطقه تجاری مرکزی چیان‌های بر توسعه خدمات مدرنی مانند خدمات حسابداری و حقوقی، خدمات فناوری، ارتباطات و خدمات رسانه ای تمرکز خواهد کرد.

برگزاری چهلمین سالگرد تأسیس منطقه ویژه اقتصادی شنجن با حضور رئیس جمهور چین

شی جینپینگ رئیس جمهور چین جهت بازدید از استان جنوبی گواندونگ و شرکت در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس منطقه ویژه اقتصادی شنجن، قطب علم و فناوری چین و همچنین حضور در شهرهای شانتو و چاوژو به مدت سه روز به این استان سفر نمود. آقای شی توسعه شنجن طی 40 سال گذشته را معجزه ای در تاریخ توسعه جهان دانست و خواستار تعمیق اصلاحات همه جانبه و گسترش گشایش اقتصادی جهت مشارکت در ایجاد منطقه خلیج بزرگ گواندونگ- هنگ کنگ - ماکائو (GBA) شد.