راه اندازی نخستین خط تولید مواد شوینده ایرانی به اوایل دهه 30 خورشیدی باز میگردد و این موضوع حکایت از سابقه طولانی و تجربه ارزشمند ایران در تولید این محصول دارد . از آنجا که میزان رشد و توسعه فرایند تولید یک محصول با بازارهای بین المللی و روند صادرات یک محصول رابطه مستقیم دارد ، مواد شوینده ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند رونق صادرات و حضور بیشتر در بازارهای بین المللی یا حداقل منطقه ای میباشند. لذا بطور بالقوه بزرگترین بازار مصرف شوینده های تولید کشورمان را کشورهای همسایه و منطقه از جمله عراق و افغانستان و کشورهای حوزه آسیای مرکزی و قفقاز تشکیل می دهند .