معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۰۳

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته دوم اسفند ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

مشکلات شرکت تولیدکننده مایع ظرفشویی

به گزارش کامرسانت، یک شرکت جمهوری تاتارستان که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی خانگی روسیه است از احتمال توقف تولید مایع ظرفشویی خبر داده است. به گفته مدیرعامل این شرکت، برای تولید مایع ظرفشویی از ماده فعال سطحی (آلفا-اولفین‌ها) که فراورده نفتی ساخت شرکت‌های آمریکایی‌ است استفاده می‌شود. نیاز شرکت به این مواد به‌اندازه 600-400 تن در ماه است. این شرکت از نظر سهم بازار مایع ظرفشویی در روسیه مقام دوم را دارد و در سال 2020 بیش از 110 هزار تن مایع ظرفشویی فروخته است.

کاهش واردات موتور آمریکایی برای هواپیمای ایرکوت ام سی 21

رسانه‌های محلی گزارش دادند که به‌علت تحریم‌های اخیر علیه روسیه، یک شرکت هواپیماسازی جمهوری تاتارستان به‌جای 8 دستگاه فقط 2 دستگاه موتور برای هواپیمای مسافربری باریک‌پیکر «ایرکوت ام سی 21» از شرکت تأمین‌کننده دریافت نموده است و از این رو تولید آن کاهش پیدا کرده است. به گفته وزیر صنایع و تجارت روسیه، جایگزینی موتور این هواپیما با قطعات روسی برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

برنامه شرکت تاتارستانی برای تولید گرد جوهر

به گزارش رسانه‌های محلی، یک شرکت تاتارستانی در نظر دارد تولید گرد جوهر (پودری برای پرینتر لیزری) را آغاز نماید و تمایل دارد آن را صرفاً با استفاده از مواد اولیه ساخت روسیه تولید کند. به گفته این شرکت، بازار روسیه متقاضی 6 تا 7 هزار تن گرد جوهر است و شرکت قصد دارد با تولید 1.2 هزار تن گرد جوهر، سهم 18 درصدی از بازار روسیه را به دست آورد. با این همه، به‌نظر کارشناسان صنعت چاپ، این کارخانه فقط توان تولید گرد جوهر سیاه‌رنگ دارد.

تعداد خودروهای سبک شهر قازان

داده‌های یک آژانس تحلیلی نشان می‌دهد شهر قازان از نظر ناوگان خودرو سبک در رتبه پنجمین شهر برتر فدراسیون روسیه قرار دارد. در آغاز سال 2022 حدود 396 هزار خودرو یا 0.9 درصد ناوگان خودرو کشور در شهر قازان ثبت شده است. چهار شهر نخست این فهرست عبارت‌اند از: مسکو (3.9 میلیون دستگاه)، سنت‌پترزبورگ (1.67 میلیون)، یکاترینبورگ (500 هزار) و نووسیبیرسک (456 هزار). به طور کلی، 44 میلیون خودرو سبک در روسیه ثبت شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما