معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

معرفی مرکز حمایت از صادرات استان آستراخان روسیه

مرکز حمایت از صادرات استان آستراخان از جمله نهادهای زیر مجموعه بنیاد کسب و کارکوچک و متوسط آستراخان است که در زمینه حمایت از صادرات فعالیت دارد.

دیدگاه وزیر خارجه‌ ایتالیا درباره‌ اهمیت صادرات در اقتصاد این کشور

وزیر امور خارجه‌ ایتالیا افزایش صادرات را مأموریت راهبردی همه‌ بخش‌های دولت این کشور می‌داند و از صادرات به عنوان «نفت ایتالیا» یاد می‌کند. وی همچنین اولویت‌های نخست برای تقویت حضور اقتصادی ایتالیا را مناطق بالکان و آفریقا برمی‌شمارد.

اقدامات و حمایتهای دولت ترکیه در افزایش صادرات

اختلالات در زنجیره تامین،سیاستهای انقباض مالی جهانی، نرخ تورم بالا در کشورها و تنش های ژئوپلیتیک پس از پاندمی‌کرونا از دلایل اصلی کاهش فعالیت های اقتصادی و بروز ریسکهای جدید در رشد اقتصادی جهان بوده و افزایش قیمت کالا، ناتوانی در عرضه جهانی و پاسخگویی به تقاضای فزاینده در دوران پساکرونا، افزایش قیمت انرژی و مشکلات لجستیک، از موانع جدی در توسعه و رشد تجارت جهانی هستند.

دیپلماسی اقتصادی و کمک های توسعه ای دولت اسلواکی در دوره 2020 الی 2024

برنامه کاری و اولویت های دولت ائتلافی جدید اسلواکی که از دوم فرودین ماه 1399 بر روی کار آمده است، بعد از گفتگوهای بسیار بین چهار حزب ائتلاف دولت در 121 صفحه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تنظیم و نهایتا به تصویب پارلمان این کشور رسید. رهیافت دولت جدید اسلواکی در خصوص دیپلماسی اقتصادی در ادامه آمده است.

گشایش دفتر آژانس حمایت و تشویق از صادرات مجارستان در روسیه

در جریان سفر آقای پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به مسکو در تاریخ 22 آذر 1398 ، دفتر آژانس حمایت و تشویق صادرات مجارستان موسوم به HEPA را افتتاح کرد. در این مراسم آقای سیارتو هدف از گشایش این دفتر را کمک به موفقیت تجار و بازرگانان مجاری و همچنین افزایش همکاری تجاری با روسیه همانند تعدادی از سایر کشورهای مهم اروپای غربی عنوان کرد. مجارستان علیرغم برخی از مخالفت های سیاسی داخلی و انتقاد برخی کشورهای اروپای غربی، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با روسیه را بعنوان یکی از کشورهای هدف صادراتی و همچنین وارداتی ( از نظر انرژی ) مورد توجه قرار داده است. آژانس حمایت وتشویق صادرات مجارستان (HEPA) تاکنون 5 دفتر در شهر های توکیو، شانگهای، استانبول، بلگراد و مسکو با هدف تقویت همکاری تجاری و افزایش کالای صادراتی مجارستان ایجاد کرده است.