معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سیاست های تجاری سوئد و اتحادیه اروپا در مواقع بحرانی ؛ خودکفایی یا همگرایی اقتصادی

به بهانه همه گیری ویروس کرونا و مشکلات تجاری در صحنه جهانی ، «هیات عامل ملی تجارت سوئد» در تازه ترین گزارش خود به بررسی این سوال که کدام سیاست نیازهای سوئد و اتحادیه اروپا را در مواقع بحرانی به شکل بهتری تامین می‌کند پرداخته و به این نتیجه گیری رسیده است که استراتژی همگرایی اقتصادی با افزایش جریان کالا ، خدمات ، سرمایه ، بسیج افراد و داده‌ها با بقیه جهان ، به دلیل اینکه آزادی عمل بیشتری را به شرکتها می دهد ، نسبت به سیاست افزایش خوکفایی ، موثر تر است. این امر امکان تغییر سریع تامین کنندگان کالا را افزایش داده و خطر متوقف شدن کامل تحویل کالاهای خاص را کاهش می دهد.

اخبار اقتصادی دانمارک (هفته سوم شهریور ماه 1399)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور دانمارک در هفته سوم شهریور ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است، به شرح ذیل می‌باشد:

سهم دولت و شرکتهای تحقیقاتی و داروسازی هلند در تلاش بین المللی برای تهیه دارو و واکسن کووید 19

همزمان با گسترش ویروس کرونا (کووید 19 ) و آثار و تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی این همه گیری، تلاش های زیادی از سوی دولتها و موسسات تحقیقاتی و شرکتهای داروسازی دنیا برای کشف واکسن کرونا و تهیه داروهای مناسب برای جلوگیری از این بیماری صورت گرفته است. هلند اگرچه کشور کوچکی است ولی به نظر می رسد موسسات تحقیقاتی و شرکتهای دارو سازی این کشور ، سهم قابل توجهی در تلاش های بین المللی برای ساخت دارو و واکسن ضدکرونا بعهده دارند. در این گزارش مهمترین اقدامات انجام شده توسط دولت و موسسات تحقیقاتی و شرکتهای هلندی بطور مختصر مورد بررسی قرار گرفته است.