معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

راه‌کارهای آژانس بین‌المللی انرژی برای کاهش وابستگی اروپا به گاز روسیه

آژانس بین‌المللی انرژی طرحی را برای عدم تمدید قراردادهای منقضی‌شده با روسیه، افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حفظ نیروگاه‌های هسته ای موجود تنظیم کرده است.

سیاست های انرژی در کشورهای منطقه آ سه آن و نقش اندونزی

مرکز انرژی اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا (ASEAN) پیش بینی کرده است که کل مصرف نهایی انرژی در این منطقه تا سال 2025 با افزایش 38 درصدی و تا سال 2040 با افزایش 146 درصدی مواجه خواهد شد. همچنین از 375 میلیون تن متریک سوخت های فسیلی در سال 2017 به 922 تن در سال 2040 افزایش خواهد یافت که این افزایش عمدتا ناشی از ازدیاد تقاضا در صنعت، حمل و نقل و بالا رفتن مصرف خانوارها خواهد بود.

سرمایه گذاری کشورهای جنوب شرق آسیا در زیرساخت های انرژی

رشد سریع اقتصادی منطقه جنوب شرق آسیا در دو دهه گذشته این منطقه را قادر ساخته تا در شبکه‌های تولید بین المللی در زمینه صادرات محصولات، نساجی و سایر کالاهای باکیفیت دارای ارزش افزوده حضور پیدا کند. بخشی از این تحول متاثر از جذب سرمایه گذاران خارجی در منطقه به دلیل شرایط کار، رشد ارتباطات، نوآوری و ثبات سیاسی منطقه ای است که در دستور کار آسه آن قرار دارد. این تغییرات سبب فراهم شدن فرصت های رشد فراوانی برای منطقه شده است که از طریق تولید درآمد و ایجاد اشتغال موجب رفاه مردم آسه آن گردیده اند. مقاله حاضر نوشته "هان فومین" اقتصاددان ارشد انرژی در موسسه تحقیقات اقتصادی آسه آن و شرق آسیا (ERIA) می‌باشد که در تاریخ 24 آگوست 2020 در روزنامه جاکارتاپست منتشر گردیده است.