معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی رومانی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی رومانی در نیمه اول خردادماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته سوم اسفند 1400 به نقل از رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی نروژ (هفته دوم خرداد )

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی نروژ در هفته دوم خرداد 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر گردیده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

فروش سهام آرامکو به چین، آیا چرخش استراتژیک در بازار نفت و خاورمیانه پیش رو است؟

روزنامه «وچرنی لیست» (پر تیراژترین روزنامه بالکان و کرواسی) در مطلبی تحلیلی به قلم «حسن حید دیاب» خبرنگار لبنانی الاصل خود موضوع فروش سهام شرکت نفتی آرامکو عربستان به چین را مورد توجه قرار داده و نوشته است: یک چرخش ژئوپلیتیک در خاورمیانه و بازار نفت پیش روست. چینی‌ها که دولت جدید آمریکا آنها را دشمن خود می داند، خواهان ورود سرمایه به بزرگترین شرکت نفتی جهان، آرامکو عربستان هستند. برگردان این مقاله در ادامه مطلب ارائه گردیده است:

اخبار اقتصادی اتریش (هفته سوم فروردین ماه 1400)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته سوم فروردین ماه 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است:

بهبود اوضاع اقتصادی در کشور آرژانتین

در تمامی‌کشورها علائمی از پایان بدترین وضعیت اقتصادی به رورشنی دیده می‌شود و آرژانتین نیز از این موضوع استثنا نیست. بهبود سطح فعالیت های اقتصادی، افزایش شاخص سهام، افزایش فعالیت های ساخت و ساز، افزایش تولید خودرو، کاهش شکاف درآمد - هزینه دولت و کاهش سرعت نرخ تورم حکایت از گذار اقتصاد آرژانتین از اوج بحران و بهبود شرایط اقتصادی در این کشور دارد.