معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

خرید واکسن چینی کرونا توسط برزیل

دولت ایالتی سان پائولو قراردادی به ارزش 90 میلیون دلار برای خرید 46 میلیون دوز واکسن با شرکت چینی سیوواک برای خرید واکسن امضا نمود. 6 میلیون دوز از این واکسن‌ها تا ماه اکتبر به برزیل ارسال و 40 میلیون دیگر در برزیل تولید خواهد شد. مرحله اول واکسیناسیون نیز از روز 15 دسامبر بر روی کادر درمان شروع خواهد شد. برزیل علاوه بر عقد قرارداد واکسن چینی با واکسن تولیدی کشورهای انگلیس، روسیه و آمریکا نیز قرارداد خرید امضاء کرده است.

دیون داخلی و خارجی تانزانیا در سال 2020

برابر آخرین گزارش اقتصادی بانک مرکزی تانزانیا، بدهی خارجی این کشور در پایان سال مالی منتهی به آوریل 2020 میلادی، 22 میلیارد و 531 میلیون دلار آمریکا بوده است که این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، افزایشی 943 میلیون دلاری داشته است. از سوی دیگر بدهی داخلی این کشور در مجموع، 6 میلیارد و 443 میلیون دلار اعلام گردیده است. در این گزارش تصریح شده که 78.2 درصد مجموع کل بدهی کشور متعلق به دولت بوده، در حالیکه 21.8 درصد بدهی‌ها، به بخش خصوصی اختصاص داشته است.

مقایسه عملکرد اتریش و سوئد در مقابله با بحران کرونا

اندیشکده Agenda Austria طی گزارش تحلیلی در تاریخ سوم ژوئیه 2020، به بررسی و مقایسه نوع عملکرد اتریش و سوئد در مقابله با بحران کرونا پرداخته است. گزارش اخیر، نهمین گزارش از مجموعه گزارشات این موسسه است که با هدف ارزیابی کارآمدی نظام تصمیم گیری بهداشتی و اقتصادی اتریش و سوئد به عنوان دو مدل اصلی مقابله با بحران کرونا منتشر گردیده است.