معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

آمار صنعت گردشگری گرجستان در 9 ماه اول سال 2023

صنعت گردشگری گرجستان در سال 2020 به سبب همه گیری کرونا ویروس به یکباره دچار رکود گردید و تعداد سفر شهروندان خارجی از 9.3 میلیون سفر به کمتر از 1.8 سفر کاهش یافت. در نتیجه صنعت گردشگری این کشور را با زیان‌های قابل توجهی مواجه ساخت. در سال 2021 با کاهش تدریجی محدودیتها وضعیت صنعت گردشگری گرجستان در مسیر بهبود قرار گرفت.

اخبار اقتصادی ارمنستان

گزیده اخبار اقتصادی ارمنستان در هفته دوم مردادماه سال 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی آفریقا شماره 35( هفته اول مرداد ماه 1399)

مهمترین عناوین و اخبار تحولات اقتصادی داخلی و خارجی کشورهای آفریقائی و سازمان‌های منطقه ای این قاره در هفته اول مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های کشورهای این قاره انتشار یافته به شرح زیر بوده است:

رویکرد و برنامه‌های دولت فرانسه برای کمک به صنعت گردشگری در مواجهه با بحران ویروس کرونا

صنعت گردشگری در فرانسه یکی از بخش های مهم و درآمدزا برای اقتصاد این کشور می‌باشد.براساس آخرین آمارهای منتشره از سوی موسسه رسمی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه ( INSEE )، بیش از 90 میلیون نفر گردشگر خارجی درسال 2019 از کشور فرانسه بازدید کرده است. صنعت گردشگری در فرانسه حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و با نزدیک به 60 میلیارد یورو درآمد، دو میلیون شغل بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نموده است. برنامه دولت فرانسه برای سال 2020 رساندن رقم گردشگر خارجی به 100 میلیون نفر بود که بدلیل شیوع بحران کرونا ، وضعیت این صنعت نه تنها در فرانسه که در سراسر جهان دگرگون گردیده است.

فرایند و الزامات بازگشایی صنعت گردشگری برخی کشورهای مهم

متعاقب شیوع ویروس کووید 19 در اقصی نقاط جهان و آغاز محدودیت های اعمالی توسط دولت ها در تمامی عرصه‌ها از جمله حمل و نقل، سفر و خدمات مسافرتی، صنعت گردشگری با یکی از گسترده ترین چالش های پیش روی خود روبرو گردید. بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری UNWTO، گردشگری بین المللی در سال جاری میلادی تا 80 درصد کاهش یابد. بر این اساس در سال جاری میلادی کاهش 850 میلیون الی 1.1 میلیارد سفر را شاهد خواهیم بود، که در اثر آن 100 الی 200 میلیون شغل در معرض خطر بوده و 910 میلیارد الی 1.2 تریلیون دلار کاهش درآمد را بدنبال خواهد داشت.