معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

بحران غذایی در آفریقا و تعریف سه اولویت عمومی از سوی صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود با عنوان «چشم‌انداز اقتصادی منطقه‌ای» تصویری نه چندان روشن از وضعیت در جنوب صحرای آفریقا ترسیم می‌کند که به پیامدهای بحران اوکراین، تورم، همه‌گیری کووید-۱۹، بدهی‌های کشورهای این منطقه، تنش‌ها، کند کردن رشد انسانی و غیره در یک رویکرد آینده‌نگر مرتبط است.

تاثیرات کرونا بر زندگی مردم بلغارستان

چگونه نسل‌های مختلف در بلغارستان به اثرات مثبت و منفی همه‌گیری کووید-19 نگاه می‌کنند؟ این سوال موضوع مطالعه‌ای است که توسط Noema انجام شده است.

اعلام دومین وضعیت فوق العاده در ژاپن از سوی سوگا نخست وزیر این کشور

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن، روز پنج شنبه مورخ 7 ژانویه 2021، دولت ژاپن در تلاش برای مهار افزایش مبتلایان در استان‌های توکیو، کاناگاوا، سایتاما و چیبا از روز جمعه 8 ژانویه لغایت 7 فوریه 2021 به مدت 31 روز وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

بی توجهی بانک های استرالیایی به پیمان آب و هوایی پاریس

بر اساس تحلیلی که توسط موسسه مارکت فورسز (Market Forces) انجام شده و نتایج آن در گزارش بن اسمی (Ben Smee) در روزنامه گاردین استرالیا منتشر شده است، بانک های استرالیا در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، مبلغ هفت میلیارد دلار وام به ۳۳ پروژه جدید یا در حال توسعه سوخت های فسیلی اختصاص داده اند.چهار بانک بزرگ استرالیایی از زمان امضای پیمان آب و هوایی پاریس تاکنون سرمایه گذاری‌هایی را در پروژه‌های مربوط به سوخت های فسیلی انجام داده اند که نتیجه اجرای آن، عدم دسترسی به اهداف تعیین شده در کاهش گازهای گلخانه ای خواهد بود.

تبعات اقتصادی کرونا بر بودجه سال جاری استونی

دولت استونی اعلام کرد به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از اعلام وضعیت اضطراری کرونا از ماه مارس 2020، دولت مجبور شد به میزان 2.8 میلیارد یورو وام بگیرد.به گفته وزیر دارایی این کشور، قرار است بخش اعظمی از این مبلغ یعنی 2.62 میلیارد یورو به هزینه‌های دولت در بخش مقابله با کرونا اختصاص یابد.

ارزیابی گزارش بین المللی OECD از مقابله دولت استرالیا با بیماری کووید-۱۹

گزارش بین المللی سال ۲۰۲۰ توسعه پایدار، استرالیا را در رتبه سوم در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) از منظر پاسخ به همه گیری کروناویروس (کووید-۱۹) قرار داده است.