معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی کلمبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کلمبیا در هفته اول آبان‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

لزوم بازسازی و توسعه کشور بر اساس استراتژی برقابی

روزنامه آواز خیبر چاپ پاکستان طی مقاله ای با ذکر ضرورت تامین برق بعنوان اصلی ترین نیاز روزمره مردم و کاهش هزینه سالانه 27 میلیاردی برای تامین انرژی و سوخت فعلی کشور، بر لزوم رویکرد کشور به انرژی های تجدید پذیر تاکید نمود.

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول شهریور ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - طرابوزان

اهم اخبار تحولات اقتصادی ترکیه حوزه شرق دریای سیاه در نیمه اول خرداد ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - طرابوزان

اهم اخبار تحولات اقتصادی ترکیه حوزه شرق دریای سیاه در اردیبهشت ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

وضعیت احداث سد توسط کشور ارمنستان طی سالهای اخیر

در ارمنستان 87 سد وجود دارد که 12 عدد از آن جزو سدهای بزرگ محسوب می‌شود.آخوریان بزرگترین سد ارمنستان است که 525 میلیون متر مکعب گنجایش دارد و ترکیه بر اساس  موافقتنامه ای از آن آب سهم دارد. آرپی، دومین سد بزرگ ارمنستان است که از طرف کارشناسان، آسیب دیده ارزیابی می‌شود و اجازه بارگیری حجم کامل آب به آن داده نمی‌شود.  حجم آب سالانه سدهای ارمنستان، 1 میلیارد و 200 میلیون و میزان کل حجم آبهای سطحی جاری در این کشور 7 میلیارد متر مکعب است که  از این میزان 1 میلیارد و 500 میلیون متر در زمینه آبیاری استفاده می‌شود و بقیه از ارمنستان خارج و به سمت کشورهای همسایه جاری می‌شود.