معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

مناسبات تجاری اوگاندا با سایر کشورهای عضو جامعه شرق آفریقا

جامعه شرق آفریقا (EAC) یک سازمان بین دولتی منطقه ای متشکل از جمهوری بوروندی، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری کنیا، جمهوری رواندا، جمهوری فدرال سومالی، جمهوری سودان جنوبی، جمهوری اوگاندا و جمهوری متحد تانزانیا می‌باشد.

مناسبات تجاری اوگاندا با کشورهای عضو جامعه شرق آفریقا

کشور اوگاندا که از نخستین اعضای جامعه شرق آفریقا در کنار کشورهای کنیا و تانزانیا به شمار می آید، با دارا بودن تولید ناخالص داخلی 50 میلیارد دلاری (براساس آمار 2023) یکی از اعضای مهم و کلیدی این سازمان منطقه ای چه در بعد اقتصادی و چه به لحاظ فراهم آوردن شرایط یکپارچگی و ادغام منطقه ای به شمار می آید.

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور تانزانیا در هفته چهارم دی ماه 1402 ، مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

طرح های جامعه شرق آفریقا برای توسعه راههای مواصلاتی

گزارش اجمالی پیش رو به موضوع «طرح های جامعه شرق آفریقا برای توسعه راه‌های مواصلاتی جهت گسترش تجارت در منطقه» پرداخته است.

نگاهی به اختلافات تجاری عمده کنیا و تانزانیا

کنیا و تانزانیا بعد از کسب استقلال در دوره استعمارزدایی تا به امروز روابط پر فراز و نشیبی را تجربه کرده اند.در این گزارش کوتاه سعی شده به اهم موارد اختلاف دو کشور در حوزه تجاری اشاره گردد. اختلافاتی که عمدتا ریشه در وضع تعرفه و رقابت بر سر تسلط بر مسیرهای ترانزیتی دارد و بعضا به شکل تک روی در تنظیم روابط اقتصادی با قدرت ها از جمله اتحادیه اروپا نمود پیدا کرده است.