معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته سوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

روند تغییر قیمت ها، بررسی میزان نرخ تورم 6 ماهه در دانمارک

نرخ تورم در دانمارک از سال 1981 تا پایان سال 2021 به طور متوسط 2.8 درصد بوده است که در ژوئن سال 1981 به بالاترین حد خود یعنی 13 درصد و در ژانویه 2015 به پایین ترین رکورد یعنی 0.1- درصد رسیده است. بعد از حمله روسیه به اوکراین و بروز بحران جهانی به ویژه در حوزه‌های انرژی و مواد خوراکی، نرخ تورم در دانمارک نیز همانند سایر کشورهای جهان در 5 ماه نخست سال 2022 شاهد افزایش شدید و رکورد زنی‌های پی در پی بوده است. به طور مثال در ماه آوریل این میزان (بیش از 10 درصد مدت مشابه سال قبل) در 38 سال گذشته بی سابقه گزارش شده است.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته سوم تیرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اسلوونی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسلوونی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تداوم افزایش نرخ تورم در مجارستان در سال 2022

بر اساس گزارش مرکز آمار مجارستان، نرخ تورم در این کشور همانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت تاثیر پیامدهای اقتصادی همه گیری کرونا و افزایش قیمت حامل های انرژی رو به تزاید است.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته سوم بهمن ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اوکراین

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی اوکراین در هفته دوم بهمن ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته اول بهمن ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته اول دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی بلغارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بلغارستان در هفته سوم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.