معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکمنستان- عشق آباد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1403 انتشار یافته در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

وضعیت اقتصادی لهستان بیست سال پس از عضویت در اتحادیه اروپا

اول می 2024 بیستمین سالگرد عضویت لهستان در اتحادیه اروپا است. نگاهی به کارنامه عملکرد اقتصادی این کشور حاکی از آن است که عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در سال 2004، نیروی محرک اصلی توسعه این کشور بوده است.

اخبار اقتصادی شیلی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی و بازرگانی شیلی در هفته دوم و سوم بهمن‌ماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

آمارهای تجارت و خدمات ترکیه - شاخص های گردش مالی - آوریل 2023

در فایل ضمیمه ی گزارش پیش‌رو، به طور اجمالی به آمارهای تجارت و خدمات ترکیه - شاخص های گردش مالی در آوریل 2023 پرداخته خواهد شد.

اخبار اقتصادی اسپانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسپانیا در هفته سوم فروردین 1402 مندرج در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد

روند تغییرات شاخص‌ها و شرایط اقتصادی در اتریش

بیشتر اقتصاددانان اتریشی انتظار دارند که پس از زمستان، شرایط برای نیمه دوم سال 2023 در حوزه تولید بهبود پیدا کند.

اخبار اقتصادی زیمبابوه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی زیمبابوه در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته اول آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

شاخص های کلان اقتصادی کره جنوبی

آخرین شاخص های اقتصاد کلان کره جنوبی در آبان ماه 1401 به شرح زیر ارائه می‌گردد.

پیش بینی شاخص های اقتصادی اسپانیا در سه ماه چهارم سال 2022 و سال 2023

ریموند تورس، مدیر موسسه موقعیت و اقتصاد بین المللی (Funcas)، پیش بینی رشد اقتصادی اسپانیا برای سال 2023 را 0.7 درصد کاهش داده است که در مقایسه با برآورد قبلی این موسسه 1.3 واحد کمتر می‌باشد. ضعف بیشتر در تقاضای ملی (مصرف و سرمایه گذاری) در نتیجه طولانی شدن بحران انرژی و تورم بالا از جمله دلایل این پیش بینی می‌باشند.