معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افزایش سرمایه گذاری در بورس استانبول توسط سرمایه گذاران داخلی

افزایش نرخ تورم در ترکیه سبب شده است تا سرمایه گذاران این کشور برای حفظ میزان نقدینگی خود بیش از پیش به بورس استانبول روی آورند .

خصوصی‌سازی در قزاقستان

خصوصی‌سازی در قزاقستان فرایندی است که شروع‌اش به استقلال این کشور از شوروی بازمی‌گردد. دولت به واسطه این برنامه‌ها قصد دارد از وجه نقد مردم برای توسعه کشور استفاده کند و "توزیع ثروت میان مردم" را ترویج نماید.

اخبار اقتصادی ترکمنستان - مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه دوم آبان ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته اول مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

چشم انداز بهبود وضعیت اقتصاد آلمان در سال 2021

علیرغم ادامه محدودیت‌های ناشی از اپیدمی ویروس کرونا، دولت آلمان پیش‌بینی نموده اقتصاد این کشور در طول سالجاری میلادی و سال آتی رشد خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی بهاری که اوایل اردیبهشت ماه سالجاری توسط وزارت اقتصاد و انرژی آلمان متشر شده‌ است، تولید ناخالص داخلی ژرمن‌ها در سال جاری به خصوص به خاطر روند صعودی صادرات، به میزان 3.5 درصد افزایش خواهد یافت این درحالی است که کارشناسان رقمی‌بسیار پایین تر را از قبل پیش بینی کرده بودند. انتظار می‌رود که این حرکت به دلیل ادامه روند افزایش صادرات، در سال 2022 نیز ادامه یابد.