معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اروپا بدنبال یافتن جایگزین برای واردات گالیم و آلومینا از چین

اخیرا کمیسیون اروپا در راستای کاهش برخی اقلام مهم از چین از شرکت یونانی Mytilineos Energy & Metals خواسته است تا تولید گالیم، به عنوان یک محصول جانبی که بوکسیت را به آلومینا (ماده اولیه آلومینیوم) تبدیل می‌کند را بررسی نماید.

آگهی مناقصه عمومی تامین مواد اولیه دارویی

شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین(تیپیکو) در نظر دارد مواد اولیه مورد نیاز شرکت های تابعه خود را از طریق مناقصه عمومی خریداری نماید.

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد رومانی

با حمله روسیه به اوکراین، اقتصاد رومانی شاهد افزایش تورم، افزایش قیمت انرژی و گاز، کاهش سرعت فعالیت‌های اقتصادی در این کشور شده است.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته دوم اسفند ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افق ترسیم شده برای حجم صادرات برزیل در سال 2022

براساس گزارش منتشر شده از سوی بنیاد مطالعات تجارت خارجی برزیل (FUNCEX) در یازده ماه اول سال 2021 ، 51 درصد از ترکیب صادراتی برزیل وابسته به محصولات اولیه عمده نظیر محصولات سویا (سویا، کنجاله و روغن سویا)، مواد نفتی و سنگ آهن بوده است.

تأثیرات افزایش قیمت مواد اولیه بر وضعیت شرکت های اسپانیایی

افزایش قیمت مواد اولیه به عنوان عامل مهم و تأثیر گذار دیگری در کنار بیماری کووید 19، بر تداوم شرایط رکود فعالیت های اقتصادی و کندی سرعت ترمیم و بهبود اوضاع اقتصادی اسپانیا اثر گذار بوده است. در این میان، کاهش قابل ملاحظه میزان تقاضا در کشورهای اروپایی و از جمله اسپانیا، باعث شده است که نتوانند افزایش قیمت مواد اولیه را در قیمت کالای مصرفی لحاظ کنند و ادامه این وضعیت می‌تواند موجب ورشکستگی شرکت ها، افت سرمایه گذاری و کاهش روند ترمیم اقتصادی شود.