معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

حصول برخی اهداف اقلیمی آلمان در سال 2022

داده‌های ارائه شده از سوی آژانس محیط زیست فدرال (UBA)، نشان می دهد که سال گذشته مقادیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان با 1.9 درصد کاهش نسبت به سال قبل (2021)، حدود 746 میلیون تن بوده که در مقایسه با سال 1990، تقریبا به میزان 40.4 درصد کاهش یافته است که این به معنی تحقق اهداف اقلیمی در بخش انرژی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده دی اکسید کربن دراین کشور می‌باشد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان - مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته چهارم مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اختصاص 2.9 میلیارد دلار به طرح کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در نیوزیلند

طبق اعلام رسمی دولت نیوزیلند ، بودجه 2.9 میلیارد دلاری برای کاهش گازهای آلاینده در کشور در سال 2022 اختصاص داده شده است. در این مطلب به بررسی اجمالی نحوه تخصیص این بودجه به بخش های مختلف پرداخته می‌شود.

سه راهبرد اندونزی برای تقویت رشد اقتصادی

اندونزی بزرگترین اقتصاد منطقه جنوب شرق آسیا و دارنده رتبه شانزدهم اقتصاد جهانی است. رئیس جمهور این کشور اخیرا از سه راهبرد اصلی برای تقویت رشد اقتصادی کشور شامل" اقتصاد سبز"،" دیجیتالی شدن شرکت های خرد، کوچک و متوسط "و"توسعه صنایع پایین دستی" رونمایی کرد.

مهمترین اخبار اقتصادی ژاپن (هفته سوم و چهارم دی ماه 1399)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی ژاپن که در هفته‌های سوم وچهارم دی ماه 1399 در رسانه‌های این کشور منعکس شده به شرح زیر است: