معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

گزارش مجمع جهانی اقتصادی درباره ریسک های جهانی تجارت و وضعیت کشور امارات متحده عربی

در گزارش ریسک های جهانی 2023 مجمع جهانی اقتصاد، بحران هزینه زندگی به عنوان مهمترین تهدید کوتاه‌مدت برای تداوم کسب و کار و امنیت ملی در امارات متحده عربی ذکر شده است.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته چهارم بهمن 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کرواسی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کرواسی در هفته چهارم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

پیش بینی OECD از رشد اقتصادی برزیل در سال 2021

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش فصلی خود چشم انداز رشد اقتصادی برزیل در سال 2021 را تغییر داده و پیش بینی افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور را از 2.6 درصد (در پیش بینی قبلی در ماه دسامبر 2020) به 3.7 درصد افزایش داده است. تداوم کمک های دولتی موجب حفظ قدرت خرید شده و بازیابی فعالیت های اقتصادی از دلایل افزایش چشم انداز رشد اقتصادی برزیل می‌باشد.

تاثیر پاندمی کرونا بر صنایع کوچک پرتغال

تاثیرات شیوع کرونا بر بخش های پائین‌دستی و اقشار عمدتا متوسط کشورهای جنوب اروپا از جمله پرتغال شدید بوده و می تواند مشکلات اجتماعی حادی را برای این کشورها در آینده بوجود آورد. از طرفی، شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی در کشور پرتغال و نیز کشورهایی مانند یونان و ایتالیا بخش مهمی از صنایع تولیدی را تشکیل می‌دهند. تاثیر کرونا بر این صنایع نیز بسیار عمیق بوده است و چه‌بسا منجر به از بین‌رفتن بخشی از طبقه مولد در اقتصاد این کشورها خواهد شد. نظر‌سنجی‌ها و بررسی‌های نهادهای اتحادیه اروپا در این زمینه اطلاعات و شواهدی ارائه می‌دهد که در گزارش ذیل به آنها پرداخته می‌شود.