معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته اول شهریور ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته اول مرداد ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

معرفی رویدادهای برتر برزیل در زمینه معدن

برزیل در شهریورماه سال جاری اقدام به برگزاری دو نمایشگاه بین المللی مهم معدنی در شهرهای بلوهوریزنچه و سان پائولو این کشور خواهد نمود.

عملکرد بخش معدن برزیل در سال 2019

برزیل از غنی ترین کشورهای جهان در برخورداری از ذخایر معدنی می‌باشد. این کشور ازمیزان قابل توجهی از ذخایر نیوبیوم، سنگ آهن بوکسیت آلومینیوم، طلا، فسفات، پتاسیم،سرب، مس و روی برخوردار می‌باشد. تولیدات بخش معدن این کشور در سال 2019 با رشد 39.2 درصدی به 153.4 میلیارد رئال (38 میلیارد دلار) رسید. ثبت این رقم، نتیجه افزایش میانگین قیمت سنگ آهن، رشد ملایم ساخت و ساز در بخش مسکن، افزایش قابل ملاحظه تولید منگنز و همچنین کاهش ارزش رئال برزیل در مقابل دلار بود که منجر به تقویت صادرات گردید. کل صادرات مواد معدنی این کشور به 359 میلیون تن به ارزش 32.5 میلیارد دلار بالغ شد که 68 درصد آن را صادرات سنگ آهن تشکیل می دهد. کل واردات مواد معدنی نیز به 41 میلیون تن به ارزش 8.2 میلیارد دلار رسید.