معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جایگاه استان‌های شرق و جنوب شرق ترکیه در تولید ناخالص داخلی در سال 2022 میلادی

بر اساس داده‌های استخراج شده از سایت سازمان آمار ترکیه و محاسبات صورت گرفته با نرخ‌های فعلی، تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال 2022 با 5.5 درصد افزایش نسبت به سال 2021 به مبلغ 905.5 میلیارد دلار رسیده است.

سرانه تولید ناخالص داخلی بلغارستان در سال 2021

بر اساس داده های موسسه ملی آمار ( NSI )، بلغارستان در اتحادیه اروپا کمترین سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) را دارد. داده‌های این موسسه قدرت خرید و تولید ناخالص داخلی تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا را نشان می دهد.

شاخص های عملکرد اقتصادی استان‌های جنوب چین در سال 2021

شاخص های عملکرد اقتصادی استان‌های جنوب چین در سال 2021 که اخیرا طی گزارشی منتشر گردیده، به تفکیک استان‌ها به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

« مشوق های دولت مالزی در بودجه 2021 برای جذب سرمایه گذاری»

تجارت خارجی و جذب سرمایه گذاری از شاخصه‌های اصلی اقتصاد مالزی بعنوان یکی از آزادترین اقتصادهای جهان است و حدود 40٪ از مشاغل این کشور مرتبط با صادرات می‌باشد. اقتصاد مالزی بعد از بحران مالی آسیا در سال2008 همواره در مسیر صعودی قرار داشته و از سال 2010 به طور متوسط رشد 5.4٪ را تجربه کرده و پیش بینی شده بود تا سال 2024 از یک اقتصاد با درآمد متوسط به یک اقتصاد با درآمد بالا تبدیل شود. جذب سرمایه خارجی یکی از عوامل مهم و بعنوان موتور محرک و موثر در توسعه و پیشرفت اقتصادی بسیاری کشورها شناخته می‌شود و مالزی نیز همواره تلاش نموده از این فرصت برای ارتقاء سطح اقتصادی خود بهره مند گردد.