معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

فرایند واکسیناسیون عمومی ویروس کرونا در مکزیک

مقامات بهداشتی و وزارت خارجه مکزیک از اواسط سال 2020 با وارد شدن به مراحل نهایی ساخت واکسن کرونا در شرکت‌های مختلف در سراسر جهان، در یک دیپلماسی بهداشتی فعال و باهدف دسترسی سریع و به ‌موقع به واکسن کرونا، اقدام به مذاکره و عقد قرارداد با شرکت‌های مختلف در سراسر جهان نمودند.

نحوه مدیریت واکسن کرونا در ایتالیا

طرح استراتژیک واکسیناسیون ضد سارس- کووید2 / کووید 19 در روزهای گذشته توسط آقای اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا ارایه شد. وی تاکید کرد که این برنامه به صورت مشترک با همکاری موسسه عالی بهداشت، آژانس ملی خدمات بهداشت استانها Agenas و آژانس دارویی ایتالیا AIFA و وزارت بهداشت تهیه شده است. در خصوص برنامه استراتژیک واکسن نیز وی تاکید کرد که موفقیت کامل این طرح منوط به دستیابی به اهداف کلان در کل کشور است. سلامت ایتالیایی‌ها اصل اساسی برای احیای اقتصادی و اجتماعی قوی می‌باشد. واکسن یک کالای عمومی است و استفاده از آن برای همه مردم فارغ از میزان درآمد و منطقه محل سکونت تضمین شده و به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

میزگرد تجاری و سرمایه گذاری آمریکا-آفریقای جنوبی

رئیس جمهور آفریقای جنوبی آقای سیریل رامافوزا و نمایندگان سه سازمان بزرگ تجاری ایالات متحده، روز سه شنبه 10 نوامبر 2020 در میزگرد تجاری و سرمایه گذاری آمریکا-آفریقای جنوبی بصورت مجازی حضور یافتند.